نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛

بزرگترین خصلت امام (ره) اتکا به خدا و نه کدخدا بود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:بزرگترین خصلت امام (ره) برهم زدن معادلات دنیا و اتکا به خدا و نه کدخدا و قدرت های سیاسی بود.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۱۸
بزرگترین خصلت امام (ره) اتکا به خدا و نه کدخدا بود

به گزارش جام جم آنلاین سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر با اشاره به اینکه امام خمینی برای قیام و مبارزه با استکبار از هیچ چیز نهراسید افزود:امام در هر بعد الگو و اسوه است ،در حوزه سیاست امام سیاسی کاری نمی کرد و حرف خود را به صراحت بیان می داشت بطوریکه در قضیه سلمان رشدی با تمام قدرت ایستاد و چنین فردی را مرتد اعلام کرد و زیر بار سخن کسانی که تاکید داشتند با دیپلماسی می شود بحث را حل کرد نرفت و سخن نهایی خود را گفت.

وی تاکید کرد:در حوزه های سیاسی و اجتماعی امام بسیار نگران فقرا و تنگ دستان بود و فرمود یک موی کوخ نشینان بر تمام کاخ نشینان ارجحیت دارد و تاسیس کمیته امداد در راستای همین نگاه حضرت امام بود.

نماینده قروه افزود:امام(ره) با کودکان و همسرشان ،رفتار بسیار خوبی داشت و به گفته فرزندان هیچگاه به اجبار با آنها رفتار نشد و در سیره تربیتی ایشان تشویق و احترام حرف اول را می زد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حوزه کشور داری نگاه امام خدمت به مردم بود یادآور شد:ولی ما از سیره حضرت امام مبنی بر خدمت به مردم کمی فاصله گرفتیم و کارهای جهادی که در اوایل انقلاب به سرعت صورت می گرفت هم اکنون رنگ باخته است.

وی با اشاره به اینکه نباید فاصله بین مردم و مسئولین بوجود آید گفت:ما به عنوان مسئول نتوانستیم وحدت را درمیان مردم با توجه به سیره حضرت امام اجرایی کنیم که این روش یکی از گلایه های جامعه است.

نماینده قروه افزود:امام قایل به سیستم بانکداری اسلامی بود ولی امروز بانکداری اسلامی وجود ندارد و نظام ربوی جایگزین شده و کشور را دچار چالش بزرگی در این حوزه کرده است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به سیره امام در استکبار ستیزی و با هدایت های مقام معظم رهبری کشور حرف اول را در منطقه می زنیم افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی به عنوان کشوری مقتدر حرف اول را در امنیت می زند و این از برکات مدیریت پایه گذار انقلاب اسلامی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها