به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۶۷
به احترام زمین

دوستداران و فعالان محیط زیست در هفته اول خرداد که مقارن با آغاز ماه مبارک رمضان بود هم بیکار ننشسته و چون هفتههای گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این تلاش و فعالیتهای سبز را به اطلاع رسانه حامی خود؛ جامجم رساندند.

دانشآموزان آبدانانی روزنامه دیواری محیط زیستی طراحی کردند

انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان به کمک دانشآموزان ایلامی آمد (دبستان غیردولتی نیلا) تا آنان بتوانند با یک روزنامه دیواری، دوستان و اولیای مدرسه را درخصوص آلودگی دریا با زباله و مرگ آبزیان ناشی از این آلودگیها آگاه کنند.

گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی همراه با آموزش در شیراز

پارک آزادی شیراز در روز جهانی تنوع زیستی بار دیگر به همت سمنهای محیط زیستی این شهر و سازمانهای مرتبط، شاهد برپایی غرفههایی برای آشنایی با اکوسیستم تالابی، اکوسیستم جنگلهای بلوط زاگرس و اکوسیستم شهری و نیز دو غرفه به منظور آشنایی با تنوع گیاهی و تنوع جانوری استان فارس بود.

بازدیدکنندگان ضمن بازدید از این غرفهها از طریق نمایش عروسکی، ساخت ماکت شهری (با مواد بازیافتی) و ماکت تالاب (با گل رس) و برگزاری نمایشگاه نقاشی، با تنوع زیستی استان خود آشنا شده و آموزش دیدند .

گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی با نقاشی انگشتی در کرمان

حامیان محیط زیست زرند کرمان هم در روز جهانی تنوع زیستی، مسابقه و نمایشگاه نقاشی انگشتی برای کودکان و نوجوانان سه تا 15 سال، به منظور آشنایی آنها با تنوع زیستی منطقه خود برگزار کردند.

جمعهها با محیط زیست در لاهیجان گیلان

پاکسازی اطراف تالاب سوستان شهرستان لاهیجان بوسیله گروههای مردمی حامی محیطزیست و با همراهی انجمن بومبانان گیلان در قالب طرح جمعهها با محیط زیست انجام شد.

انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان هم جهت ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی به تعدادی از دانشآموزان دبستان مقداد لاهیجان کارت همیار طبیعت اهدا کرد.

طرح کاغذ زباله نیست هم در لاهیجان و به همت انجمن بومبانان گیلان و مدرسه علم و دانش انجام شد.

رفتگران طبیعت در بهبهان هم پاکسازی کردند، هم انتقاد

گروه رفتگران طبیعت بهبهان پس از لغو برنامه هفته گذشته خود به دلیل وجود ریزگردها و آلودگی هوای شهر، در نودونهمین برنامه خود اقدام به پاکسازی پارک کاردانش کردند.

اجرای طرح آموزشی محیط یار در شوشتر

طرح آموزشی محیط یار به همت انجمن هواداران کارون زلال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و دانش زیستمحیطی در بین دانشآموزان و نهادینه کردن مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست در شهر شوشتر استان خوزستان اجرا شد.

پاکسازی طبیعت در فارس همچنان ادامه دارد

تشکل پاکسازان طبیعت فارس صدوشصت و دومین برنامه پاکسازی خود را به تمییز کردن رودخانه و حاشیه رودخانه تنگ گمبیل اختصاص داد.

انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید هم هفتاد و هشتمین برنامه خود را به پاکسازی حاشیه بخش وسیعی از تفرجگاه چشمه رسولا... اختصاص داد. دراین برنامه بیش ازیک تن زباله جمعآوری شد.

سفیران کرج باز هم به میدان آمدند

ساخت آتشبُر درختکاری، آبیاری به درختان، طبیعت گردی و پاکسازی در جاده چالوس و روستای اغشت به همت سفیران طبیعت کرج انجام گرفت.

دانشآموزان سامانی مدیریت آب باران را یاد گرفتند

دانش آموزان دبستان پسرانه غیرانتفاعی سینای شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری با راهنمایی سمن آوای طبیعت سامان پویا؛ آب باران را جمعآوری و آن را برای آبیاری فضای سبز مدرسه استفاده کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها