در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح شد

چرا شب قدر با دیگر شب ها فرق دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان گفت: استغفار و دعا و نماز و صلوات بر محمد و آل محمد و زیارت امام حسین علیه السلام و خواندن دعای جوشن کبیر در این شبهای مبارک از بهترین اعمال خیر است و شایسته است فراموش نشود.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۰
چرا شب قدر با دیگر شب ها فرق دارد

محسن حیدری آل‌کثیر در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین درباره فلسفه گرفتن شب قدر ابراز داشت: آنطور که در روایات آمده است، همه امور از سوی خداوند تقدیر می شود تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ

وی بیان داشت: شب قدر فرصت مناسبی است تا انسان ارتباط خود را با خداوند تقویت کند و از غفلت‌ها،من بودن‌ها و اخلاق زشتی که احیانا انسان در زندگی خویش پیدا می‌کند، دور شود و خودش را در بحر معارف و ارتباط با خداوند سبحان قرار دهد تا بتواند از زلال لیله‌القدر جرعه‌ای بنوشد و آینده او را رقم بزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان گفت: از آنجایی که احیا گرفتن و راز و نیاز و مناجات کردن خود موضوعیت دارد، هر چه بیشتر صورت بگیرد بهتر است.

حیدری ادامه داد: شاید در تعالیم اسلامی شب لیله‌القدر به صورت قطعی معین نشده است تا مسلمانان حداقل در 3شب پیش از روز 19، 21و 23این احیا را انجام دهند و در هر سه شب از فضیلت لیله‌القدر بهره ببرند.

وی اظهار کرد: دعا، کسب علم، خدمت به دیگران و هر چیزی که خداوند را خوشنود می‌کند، از بهترین اعمال در شب قدر است.

امام جمعه موقت شهر اهواز ابراز داشت: خواندن دعا، طلب بخشش و رحمت از خداوند برای گشایش امور مسلمین و خلق خدا و همچنین خواندن قضای نماز، انفاق و اخلاق حسنه‌ نسبت به دیگران از اعمال بایسته لیله‌القدر است که انسان باید بدان اهتمام ورزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان تاکید کرد: استغفار و دعا و نماز و صلوات بر محمد و آل محمد و زیارت امام حسین علیه السلام و خواندن دعای جوشن کبیر در این شبهای مبارک از بهترین اعمال خیر است و شایسته است فراموش نشود.

حیدری با با اشاره به برتری شب قدر نسبت به شب های دیگر اظهار کرد: حجاب‌ها و موانع در شب لیله‌القدر بریده می شود و ارتباط انسان با خداوند آسان‌تر است و رحمت الهی ویژه‌ای نازل می شود رحمت الهی همیشه از سوی خداوند سبحان نازل است اما در شب لیله‌القدر به نحو ویژه ای است که آن را از تمام شب‌ها و روزها متمایز کند.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها