۲۲ لاشه فلامینگو هنگام گشت زنی نیروهای یگان محیط زیست زابل در حاشیه تالاب خشک شده هامون از یک خودروی پراید کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۳۰
ماجرای کشف لاشه فلامینگوها از یک پراید! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، 22 لاشه فلامینگو هنگام گشت زنی نیروهای یگان محیط زیست زابل در حاشیه تالاب هامون از یک خودروی پراید کشف شده است.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان در جریان گشت زنی‌هایشان در مناطق به این خودرو مشکوک شده و به راننده خودرو فرمان ایست می‌دهند. آنطور که حمید ریگی فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان شرح می‌دهد: راننده پراید بدون توجه به فرمان ایست مامورین با سرعت زیاد متواری شده و محیط‌بانان نیز به تعقیب وی پرداختند و نهایتاً نیروهای محیط زیست با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح لاستیک جلوی خودروی مذکور را هدف گلوله قرار داده و آن را متوقف کردند.

در بازرسی از این خودرو لاشه 22 عدد فلامینگو و دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شده است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک فلامینگو معادل بیست میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین باید 440 میلیون ریال به حساب دولت واریز کنند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده 12 قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

کشتار فلامینگو آن‌هم با این تعداد بالا شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما اگر شرایط زیست محیطی و به تبغ آن معیشتی این روزهای سیستان را بدانیم، متوجه می‌شویم این دست اندازی به طبیعت برای فقری که گریبان مردم این سرزمین را گرفته است.

چند روز پیش احمد علی کیخا نماینده مردم زابل و عضو شورای عالی آب هشدار داد با توجه به کم بارشی‌های اخیر در استان سیستان؛ برخی از روستاهای این استان تنها تا پایان شهریورماه آب شرب دارد.

با خشکسالی هامون و نبود امکان کشاورزی آنطور که کیخا می‌گوید به زودی شاهد مهاجرت چندین هزارنفری سیستانی‌ها خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها