عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

ارز دولتی باید به کالاهای خاص و اساسی اختصاص داده شود

نماینده مردم شاهین شهر بخشش و انفاق را جز فضایل کریمانه امام حسن مجتبی (ع) دانست و به بررسی بخشی از صفات بارز این امام معصوم پرداخت.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۹۶
امامی که نامهربانی را با مهربانی جواب می داد

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به ویژگی های ممتاز سیره امام حسن مجتبی گفت: از جمله نکات برجسته این امام همام بخشندگی و توجه ویژه به نیازمندان است بطوری که درب خانه ایشان همواره برای میزبانی از فقرا و مراجعه کنندگان باز بوده و صمیمانه پذیرای میهمانان خود بودند.

وی حلم و صبوری را یکی دیگر خصایص والای امام حسن(ع) برشمرد و افزود: امام دوم شیعیان در شنیدن سخنان و درد دل های مردم جامعه خود بسیار صبور بوده و نسبت به تک تک آنها تفکر کرده و وقت صرف می نمودند به گونه‌ای که حتی اهانت افرادی که علیه ایشان مطلبی مطرح می کردند گوش فرا می دادند که این بر اساس مضمون یکی از آیات شریفه قرآن که می فرماید« حتی به افرادی که نادان هستند ما با سلام روبه رو شویم و با اخلاق آنها را هدایت کنیم» بود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مهربانی با بندگان خدا یکی دیگر از خصوصیات بارز ایشان است. امام، همواره، مهربانی را با مهربانی پاسخ می گفت؛ حتی پاسخ وی در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود. از طرفی آن حضرت همیشه دیگران را نیز بر خود مقدم می دانست و با تواضع و فروتنی با مردم رفتار می نمودند.

دلیگانی در خاتمه بخشش و انفاق مال و ثروت را جز صفات کریمانه حضرت مجتبی صلوات الله علیه دانست و ابراز داشت: در احسان و انفاق در راه خدا همواره پیش قدم بودند به طوری که دوبار همه دارایی خویش و سه بار نصف مال خود را در راه خدا انفاق و احسان نمودند که در احادیث و روایات علمای اهل تشیع و تسنن بارها به این موضوع اشاره شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها