وزیر امور خارجه کشورمان از توافق تهران و دهلی‌نو برای تشکیل کمیته‌هایی به منظور بررسی همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت، روابط بانکی، بازرگانی و ترانزیتی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۶۹
ظریف: گفتگوهای خوبی درباره نفت با طرف هندی داشتیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای هندی خود از «بحث‌های خوب» انجام شده در این نشست خبر داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این زمینه به خبرنگاران گفت: «ما از صبح امروز جلسات بسیار خوبی در سطح معاونان وزرا در وزارتخانه‌های مختلف داشتیم. در این جلسه تمامی بحث‌های انجام شده مرور شد. دولت هند همانطور که خانم وزیر در مصاحبه امروزشان اعلام کردند، تحریم‌های یکجانبه را به رسمیت نمی‌شناسد و دو طرف تصمیم دارند روابط‌شان را در همه حوزه‌ها ادامه و گسترش دهند».

ظریف در ادامه گفت: «در خصوص همکاری‌های نفت، [شامل] همکاری در حوزه اکتشاف نفت، پروژه‌های نفتی، [همچنین] همکاری برای تعاملات بازرگانی مستقیم بین دو کشور، تعاملات پولی بین دو کشور با استفاده از ارز‌های ملی بحث‌های خوبی داشتیم. همچنین درباره همکاری در زمینه خطوط راه‌آهن، بند چابهار، کوریدور شمال-جنوب و همکاری‌های گسترده‌تر ترانزیتی بین ایران و هند نیز بحث‌های خوبی صورت گرفت».

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: «در جلسه طولانی که امروز بعد از ظهر با خانم وزیر داشتیم، تمامی این بحث‌ها مرور شد و تصمیم گرفتیم که علاوه برای توافق‌هایی که انجام دادیم، کمیته‌های مشترکی برای همکاری‌های بانکی، همکاری‌های بازرگانی به خصوص توافق‌های تعرفه‌ای - تعرفه ترجیحی بین دو کشور - و همکاری‌های نفتی تشکیل شود و روی موضوعات جدید بعد از خروج آمریکا از برجام و نحوه ادامه همکاری‌ها و تقویت آن‌ها بحث کنند».

ظریف در بخش دیگری از صبحت‌های خود تصریح کرد «اراده سیاسی دو کشرو و زمینه‌ای که برای همکاری وجود دارد بسیار خوب است».

وی در خصوص نتیجه سفر و دیدار با همتای هندی خود گفت: «من از این سفر بسیار راضی هستم، بحث‌های خوبی شد و این بحث‌ها نشان می‌دهد که جامعه بین‌الملل علاقه‌مند است که توافق هسته‌ای را با قدرت حفظ کند».

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: «همکاران و شکرای تجاری ما، همچنین سایر اعضای برجام نیاز دارند که این روش را ادامه بدهیم تا اینکه بتوانیم، اگر تضمین‌های لازم را از طرف شرکای برجامی دریافت کنیم، برجام به حیات خود ادامه دهد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها