رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیر کوبا گفت: ایران و کوبا هر دو طعم تحریم‌های آمریکا را چشیده‌اند و انتقال تجربیات دوره تحریم برای دو کشور مفید خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۷۸
تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کوبا فرصتی برای دو ملت است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت، الکسیس باندریج وگا سفیر جمهوری کوبا ظهر امروز (یکشنبه 6 خرداد ماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با بیان اینکه روابط تهران - هاوانا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بسیار خوب جریان دارد، گفت: نقش همکاری‌های پارلمانی در گسترش و توسعه تعاملات و روابط دو کشور در حوزه های گوناگون بسیار با اهمیت بوده است.

وی بر حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه مناسبات دوستانه با کوبا در عرصه های مختلف تاکید کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را به نفع دو ملت فعال کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تحریم‌های آمریکا علیه ملت‌ها به ویژه جمهوری اسلامی ایران و کوبا را فرصتی برای دو ملت خواند و در ادامه افزود: هرچند جمهوری اسلامی ایران از وجود تحریم‌ها خرسند نیست اما تحریم‌ها همواره برای ایران فرصت بوده است به طوریکه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در دوران تحریم‌ها صورت گرفته و ما توانستیم توانمندی‌های خودمان در عرصه‌های مختلف را در این دوره به نمایش بگذاریم.

علاءالدین بروجردی با توجه به تحریم‌های چند ده ساله آمریکا علیه مردم جمهوری اسلامی ایران و کوبا بیان داشت: ایران و کوبا هر دو طعم تحریم‌های آمریکا را چشیده‌اند و انتقال تجربیات دوره تحریم برای دو کشور مفید خواهد بود و امیدوارم بتوانیم همکاری‌های اقتصادی را همپای روابط سیاسی دو کشور گسترش بدهیم تا دو ملت از منافع آن بهره مند شوند.

سفیر کوبا: برقراری روابط همه جانبه با ایران، بهترین ابزار برای مقابله با تحریم‌های غیرمنصفانه آمریکا علیه دو کشور است

الکسیس باندریج وگا سفیر جمهوری کوبا نیز در ادامه با ابراز خرسندی از این دیدار و تأکید بر عزم آن کشور بر گسترش مناسبات دو جانبه گفت: ما مشتاقانه از تداوم تبادل همکاری‌ها و تعامل در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی که از موضوعات مورد علاقه دو کشور است استقبال می کنیم.

سفیر کوبا همچنین تصریح کرد: برقراری روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، بهترین ابزار برای مقابله با تحریم‌های غیرمنصفانه آمریکا علیه دو کشور است و ارتباط جمهوری اسلامی ایران و کوبا در توسعه کشورهای مستقل و آزدایخواه مثل ایران و کوبا می تواند موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها