باغ برره با سریال برره که در دهه 80 از صداوسیما پخش می‌شد، معروف شد. لوکیشن‌های سریال پرمخاطب برره در باغ 22 هزار متری منطقه دو ضبط می‌شد که این روزها حال خوشی ندارد و بیشتر درختان آن خشک شده و زمین بایر آماده گودبرداری برای یک برج دیگر است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۲۸
حال ناخوش باغ معروف برره +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با ایسنا، درمورد تخریب این باغ گفت: باغ واقع در منطقه دو معروف به برره 22 هزار متر است که براساس حکم دادگاه 15 هزار متر آن می‌بایست حفظ و در مابقی می‌توان برج‌سازی انجام داد اما آثاری از اسید، بنزین و ... وجود دارد که نشان می‌دهد سودجویان قصد تخریب باقی مانده باغ را دارند.

وی با بیان اینکه براساس قوانین اگر مشخص شود که مالک به طور عمد قصد تخریب باغ خود را دارد باید این باغ با حکم دادگاه به نفع عموم مردم ضبط شود، گفت: همگان می‌دانیم که باید از باغات و فضای سبز باقی مانده تهران محافظت کنیم اما واقعیت این است که شورا و شهرداری به تنهایی نمی‌توانند از این باغات انگشت‌شمار حفاظت کنند و لازم است افکار عمومی نیز پای کار بیایند.

مسجد جامعی افزود: باید به سمت حمایت از مالکین باغات برویم تا آنها با کمک شهرداری این باغات را حفظ کنند و در این زمینه تجربه موفقی هم داشتیم ، در تهرانگردی های خود از باغ مستوفی بازدید کردیم و مالک از این پیشنهاد که شهرداری در نگهداری باغشان حمایت کند بسیار استقبال کردند و حالا هم می بینیم که باغ مستوفی با کمک شهرداری و همت مالکان حفظ شده و این مهم می تواند گسترش یابد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه باقی مانده درختان در باغ نشان می‌دهد که درختانی که بن بیشتری داشتند در اولویت خشک شدن قرار دارند، گفت: متاسفانه قوانین نیز بازدارنده نیست چراکه می‌بینید در ماجرای نگین خودرو در خیابان ولیعصر که با هرس غیر اصولی درختان خیابان ولیعصر موجب از بین رفتن آنها تنها به دلیل نمایان شدن تبلیغاتش شد با اینکه جریمه چند میلیونی پرداخت شد اما این جریمه چه فایده‌ای دارد.آیا درختها برمی گردند!

وی با بیان اینکه شاهد آن هستیم که مالک این باغ که یکی از سازمان‌های معروف است با دیوارکشی در قسمت جنوبی کار ساخت‌وساز را شروع کرده است، گفت: بنا بر اطلاعاتی که مدیرعامل سازمان بوستان‌ها داده است ، شهرداری تهران بیش از 550 پرونده شکایت از مالکین باغات به قوه قضائیه داده است که 59 پرونده شامل حال تبصره یک ماده 6 شدند. یعنی باید این باغات به نفع مردم ضبط می‌شد اما می‌بینیم که این مهم محقق نشده است.

مسجدجامعی افزود: واقعیت این است که باید مردم پای کار بیایند و با کمک هم مانع از تخریب این باغ در منطقه دو و تبدیل شدنش به برج دیگر شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها