خبرگزاری رسمی سعودی خبر و تصویری از محمد بن سلمان برای اولین بار پس از ابهاماتی که درباره حادثه تیراندازی در منطقه الخزامی ریاض در آوریل گذشته به وجود آمده بود، منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۸۳
رویت بن‌سلمان پس از غیبت طولانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری رسمی سعودی تصویری از محمد بن سلمان ولیعهد آل سعود در حالی که ریاست شورای امور اقتصادی و توسعه را برعهده دارد، منتشر کرده است.

این رسانه اعلام کرد این شورا در نشستی که شامگاه چهارشنبه در کاخ السلام جده برگزار شد، برخی مسائل اقتصادی و توسعه از جمله پیشنهاد ارائه شده از سوی وزارت دارایی درباره بودجه عمومی سال جاری مالی را بررسی کرد.

همچنین ترکی‌ آل الشیخ رئیس سازمان ورزش عربستان و مشاور دربار سعودی که به شدت طرفدار بن سلمان است و بارها در تمجید از ولیعهد سعودی سخن گفته است، عکسی را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرده است که بن سلمان را در کنار بازیکان تیم ملی فوتبال عربستان نشان می‌دهد که خود را برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌کند. البته وی به زمان دقیق این دیدار اشاره نکرده است.

غیبت طولانی بن‌سلمان برای بیش از یک ماه سئوالات متعددی را درباره سرنوشت وی به وجود آورده بود به ویژه اینکه غیبت وی با حادثه تیراندازی در منطقه الخزامی ریاض در آوریل گذشته همزمان شده بود که وزارت کشور سعودی در آن موقع مدعی شده بود یک پهپاد اسباب‌بازی در اطراف کاخ به پرواز درآمده است، این در حالی است که گزارش‌های دیگری در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه آنچه رخ داده، ناشی از درگیری میان نیروهای امنیتی کاخ و طرف دیگر بوده است. حتی برخی منابع در فضای مجازی از احتمال زخمی شدن و حتی مرگ ولیعهد سعودی سخن گفته بودند و عدم انتشار خبر و یا عکسی از بن سلمان طی یک ماه اخیر در رسانه‌های رسمی سعودی به این ابهامات دامن زده بود.

در این میان برخی منابع ابراز عقیده کرده بودند که غیبت بن سلمان اقدامی خودخواسته و هدفمند بوده است و به ویژه با مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی ارتباط داشته است،‌چرا که بن سلمان از متهمان اصلی پروژه خطرناک آمریکا علیه مسئله فلسطین موسوم به «معامله قرن» به شمار می‌رود وغیبت وی طی این مدت اینگونه تفسیر شده که وی هنگام انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مجبور نشود موضع‌گیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها