آسیب‌شناسی طلاق و طلاق عاطفی 

جدایی با وجود زندگی زیر یک سقف

از مهم‌ترین دلایل تشکیل خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی می‌توان به بقا و حفظ جامعه از بی‌بند وباری اشاره کرد. نیاز جنسی، یکی از غرایز نهان در تمام موجودات زنده است که امروزه میان انسان‌ها به دلایل مختلف مشکلات جدی به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۱۱
زندگی را مدیریت کنیم

طلاق توافقی به علت نارضایتی جنسی یکی از مشکلات جامعه است که در حال حاضر با آن روبهرو هستیم؛ مسالهای که زندگی خیلی از زوجهای جوان را به پرتگاه جدایی سوق میدهد. از مهمترین دلایل این اتفاق میتوان به شرایط بدنی و مزاجی، سوابق خانوادگی، ژنتیک و سن در گام اول اشاره کرد. علاوه بر این، ازدواجهای اجباری یا نیمه اجباری، نبود تطابق میزان نیاز به ارتباط جنسی، ترس، خاطرات تلخ، بیماری، خجالت و دخالت خانوادهها از دلایل دیگر ایجاد این مشکل هستند.

سالهای اول تا پنجم زندگی مشترک، نقشی حیاتی در استحکام و پایداری زندگی دارد، چرا که طرفین در این ایام فارغ از درگیریهای زندگی فقط به خود میپردازند و باید تامین نیازها صورت گیرد.

به صورت ایدهآل در صورت علاقهمندی دو طرف به تشکیل خانواده و زندگی، باید در سالهای اول زندگی ارتباط جنسی با اشتیاق و رضایتمندی صورت گیرد، در غیر این صورت ممکن است زندگی زوج جوان با شکست و سرخوردگی و در نتیجه آن با طلاق یا دست کم طلاق عاطفی مواجه شود.نارضایتی جنسی در صورت منجر نشدن به طلاق، آشفتگی روحی و اخلاقی، تنش در زندگی، افسردگی و پریشانی و بسیاری عوارض روحی و جسمی را در پی دارد که تمامی این عوامل سبب کاهش بازده و بهرهوری کاری و اجتماعی فرد خواهد شد. موارد ذکر شده در بهترین شرایط اتفاق میافتد، چراکه در شرایط حادتر فرد چارچوبهای اخلاقی را زیر پا میگذارد و باعث بروز ناهنجارهای اجتماعی میشود.

نباید فراموش کرد ارتباط مطلوب زوجین نیاز به فکری آرام و محیطی امن دارد. قطعا در خانوادهای با روحیات مشوش نمیتوان نیاز جنسی را به شکل سالم برطرف کرد. بنابراین زوجهایی که هر دو خسته، آشفته و مضطرب بعد از ساعتهای طولانی از کار روز فارغ میشوند، تمرکز و نشاط لازم برای ایجاد چنین رابطهای را ندارند، بنابراین اولین گام پس از انتخاب درست همسر، مدیریت و زمانبندی صحیح زندگی است.

مریم سادات ظهوریان

مشاور خانواده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها