رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو ویژه خبری خبر داد:

آماده شدن زیرساخت‌های یک میلیون سو غنی‌سازی در نطنز

صالحی در نشست خبری با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:

آمریکا با خروج از برجام نشان داد قابل اعتماد نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اقدام آمریکا در خروج از برجام را اقدامی نابخردانه خواند و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن قول و قرارهای اتحادیه اروپا باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۳۹
آمریکا با خروج از برجام نشان داد قابل اعتماد نیست

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر امروز (شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا طی سخنانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اقداماتی که اتحایه اروپا اعلام کرده می‌خواهد انجام دهد، بیان کرد: اتحادیه اروپا پیشنهاداتی را مطرح و اقدامات اولیه برداشته شده تا زمانی که این قول‌ها روی زمین محقق نشود و عملیاتی نشود خیلی نمی‌توانیم با قوت صحبت کنیم، ولی این صبحت‌های اولیه شده و قدم‌های اولیه برداشته شده است.

وی افزود:‌امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن این قول و قرارها باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اقدام آمریکا در خروج از برجام را اقدامی نابخردانه خواند و افزود: این نشان از برداشت صحیح مسئولان ارشد نظام بوده که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و این حرف اگر آن موقع برای عده‌ای مسموع نبوده، الان برای کل جامعه جهانی جا افتاده و مسموع شده که آمریکا قطعا کشور قابل اتکا و اعتمادی در تعاملات بین‌المللی نیست.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنانکه در این 40 سال روی پای خود ایستادیم و در مقابل تمامی محدودیت‌ها مقاومت کردیم از این پس نیز همواره شاهد پیشرفت و اقتدار ایران به همت این مردم و توکل به خدا و حرکت در بستر اسلامی که انقلاب برای ما فراهم کرده خواهیم بود و یقینا از این به بعد با هر مانعی می‌توانیم به سهولت روبرو شده و آن را کنار بگذاریم و یقین بدانید آینده برای ما روشن و تابناک است چون می‌دانیم اقتدار و جایگاه و ظرفیت ایران به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توانند به سهولت بخواهند به ایران فشارهای ما لا یطاق (خارج از توان و تحمل) وارد کنند.

صالحی افزود: زمانی که اول انقلاب بود و ما در ابتدای انقلاب بودیم و این شرایط را نداشتیم توانستیم به خوبی اهداف انقلاب و منویات رهبران بزرگ انقلاب از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری را پیش ببریم.

وی گفت: امروز که ایران در وضعیت مقتدری است یقین بدانند ملت ایران با قوت و قدرت بدون هیچگونه نگرانی راه پیشرفت را پیش خواهد گرفت و هیچ مشکل جدی نخواهد بود، البته شاید بتوانند در حرکت ما کندی ایجاد کنند، ولی همانگونه که تا امروز هم نشان داده شده نخواهند توانست ما را متوقف کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: الان شاهدیم اتحادیه اروپا با توجه به اهمیت توافقنامه برجام تمام تلاش خود را می‌کند و در قول این را گفته و انشاءالله در عمل اینگونه عمل خواهد کرد و این نشان می‌دهد برجام توافقنامه‌‌ بسیار مهم بین‌المللی است که هم در جهت منافع ملی ما و منافع منطقه و هم جامعه بین‌المللی است.

وی بیان کرد: ممکن است با رفتن یک کشور از برجام مقداری مشکل ایجاد شود آن هم با توجه به جایگاه آن کشور در ایجاد اختلال اقتصادی در امور دنیا، ولی اینگونه نیست که بتواند مانع جدی برای ما تلقی شود.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا امروز شنبه در تهران با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها