پسر اسیدپاش با دیه بخشیده شد

اسیدپاشی در دوئل عشقی

پسر 20 ساله که همراه دایی‌اش درجریان دوئل عشقی به اسیدپاشی دست زده بود، با پرداخت دیه به قربانی جوان رضایت او را جلب کرد. متهمان که از قصاص نجات پیدا کرده‌اند بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه می‌شوند
کد خبر: ۱۱۴۱۴۸۹
اسیدپاشی در دوئل عشقی

به گزارش جامجم، عصر 21 تیرسال گذشته دو پسر جوان که دایی و خواهرزاده بودند در جریان یک دوئل عشقی با پاشیدن اسید روی دو جوان در حوالی پلی در محله استاد معین هردو را مصدوم کردند. این اقدام آنها باعث شد یکی از قربانیان اسیدپاشی بینایی یکی از چشمانش را از دست بدهد. با تشکیل پرونده قضایی درشعبه ششم دادسرای جنایی تهران و با دستور بازپرس مدیر روستا، تحقیقات پلیسی آغاز شد و سرانجام بعد از 16 روز متهمان شناسایی وبازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند.

قربانیان اسیدپاشی نیز در جریان تحقیقات قضایی گفته بودند متهمان را تا روز حادثه ندیده بودند. آن روز با توجه به اینکه با دختری به نام شیوا آشنایی داشتهاند و از وی شنیده بودند پسر هم دانشگاهیاش برایش ایجاد مزاحمت کرده سر قرار رفته اند اما گمان نمیکردند قربانی اسیدپاشی شوند.

متهمان چند روز پیش برای آخرین دفاع به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند.

ابتدا محمد، یکی از متهمان گفت: من دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر هستم. در فرودگاه مهرآباد همراه خواهرزادهام در یکی از مراکز فروش موادخوراکی کار میکردیم. مدتی هم در کشتی کار میکردم و حتی قرار بود به تیمملی دعوت شوم که به دلایلی نشد. یک سال قبل با شیوا که هم دانشگاهیام بود، دوست شدم؛ اما بعداز مدتی از هم جدا شدیم. او خواست برای آخرین بار یکدیگر را ملاقات کنیم که ما هم به محل قرار رفتیم.

وی افزود: آن روز برای خواهرم مقادیری موادشوینده خریده بودیم تا خانه جدیدش را در دهکده المپیک تمیز کند. وقتی به محل قرار رفتیم به جای شیوا سه مرد در آنجا حضور داشتند. آنها چاقو، اسپری اشکآور و تسمه همراه داشتند و میگفتند چرا مزاحم شیوا شده ایم. هر چه گفتیم اشتباه میکنند، فایدهای نداشت. خواهرزاده ام برای اینکه هردویمان را ازدست آنها رها کند به سمت خودرو رفت و با برداشتن بطری موادشوینده آن را به سمت آنها پاشید. بعد دو نفری فرار کردیم و گمان نمیکردیم باعث نابینایی فردی شویم .

علی 20 ساله، عامل اسیدپاشی هم به قاضی پرونده گفت: من دانشجوی حسابداری هستم. چندبار باعث آشتی داییام با دخترمورد علاقهاش شدم اما سرانجام جدا شدند. روز حادثه وقتی به محل قرار رفتیم، برای ترساندن مردانی که جای او سر قرار آمده بودند، یکی ازبطریهای مواد شوینده را بازکرده وروی آنها پاشیدم که منجر به مصدومیت دو نفر ازآنها شد.دستان خودم نیز دراین
حادثه سوخت.

درحالی که تحقیقات از این دو نفر پایان گرفته و پرونده آماده بود که با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شود، دیروز (یکشنبه) پدر عامل اصلی اسیدپاشی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران برگه رضایت نامهای را از قربانی اسیدپاشی که بینایی یکی از چشمانش را از دست داده بود به بازپرس پرونده تحویل داد و گفت خانه و زندگیاش را فروخته و توانسته مبلغ دیه را جور کندو رضایت بگیرد. طبق این رضایت نامه شاکی با دریافت پول دیه نسبت به پسر 20 ساله اسیدپاش و دایی او رضایت داده بود .

بنابراین با توجه به اعلام گذشت شاکی، پرونده متهمان که یکی از آنها اتهامش مباشرت در اسیدپاشی و دیگری معاونت در این اسیدپاشی است با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد تا دایی و خواهرزاده پای میز محاکمه قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها