جدی گرفتن نقش کفش و کمربند در سبک پوششی مردانه و زنانه

مثل فیلم‌های اصغر فرهادی نباشید!

اصولا ست کردن یا هماهنگ سازی برخی اجزای پوشش در میان خانم‌ها و آقایان مورد توجه قرار می‌گیرد و البته برخی مردان و زنان در این زمینه جزئی‌نگرتر هستند و سعی می‌کنند با دقت در تمام اجزای پوشش با یک هارمونی کامل از خانه به سمت محل کار یا تحصیل خود حرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۵
مثل فیلم‌های اصغر فرهادی نباشید!

به گزارش جام جم آنلاین، امروز به دو موضوع در این باره اشاره میکنیم؛ دو موضوعی که میتواند کلیت پوشش شما را در چشم دوستان و همکارانتان حسابی تغییر دهد.

برای خانمها از قوانین هماهنگ سازی کفش و لباس نوشتهایم و برای آقایان هم اینکه چگونه میتوانند با هماهنگی کفش و کمربند ظاهری متفاوت و متشخص به خود ببخشند.

واقعیت این است که هیچ سبک پوششی نمیتوانید پیدا کنید که برای کفش حساب ویژهای باز نکرده باشد، کفشها پایینترین نقطه پوششی انسان است و شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید اما باید بدانید که پایان بندی و کامل شدن هر پوششی با کفش رقم میخورد درست مثل یک پایان برای یک فیلم، هرچقدر کارگردان تلاش کند تا بازیهای خوبی از هنرمندانش بگیرد و هرچقدر تدوین و جلوههای ویژه خوب باشند، اما اگر پایان فیلم جذاب نباشد، آن فیلم در ذهن شما هرگز به عنوان یک اثر هنری خوب ثبت نمیشود.

سعی کنید پوششتان مثل فیلمهای هنری، پایان باز نداشته باشد، سبک سینمای اصغر فرهادی برای پوششتان اصلا الگوی خوبی نیست!

خلاصه این که داستان کفش دقیقا همین است، یک پایان بخش و مکمل خوب، پس این چند نکته و قانون کوچک را در نظر داشته باشید.

زنانه

طبیعی باشید

رنگهای طبیعی به آسانی میتوانند تکمیلکننده سبک پوششی شما باشند، بژ، استخوانی یا برنزه متناسب با رنگ پوست تان را انتخاب کنید، این رنگها با فرم پای شما ترکیب شده و پاها را کشیدهتر و قدبلندتر نشان میدهد. کفشهای مجلسی مشکی هم که اغلب خانمها در خانه و کمدشان چندتایی دارند حالتی رازآلود و زیبا به پوشش مجلسی شما میبخشد و درعینحال به جزییات سبک پوششی تان اجازه دیده شدن میدهند.

کفش پر زرق و برق!

امروز با یک نگاه ساده به ویترین کفش فروشیهای زنانه با انواع کفشهای پر زرق و برق مواجه میشویم. حال اگر به هر دلیلی قصد خرید یکی از این کفشها را دارید پس این نکته طلایی را فراموش نکنید که همیشه کفشهای پرزرق و برق و با جزییات فراوان را با لباسهای ساده هماهنگ کنید، کافی است بروید و مقابل آینه بایستید و از خودتان بپرسید کدام بخش از پوشش شما بیشتر جلب توجه میکند، آیا به نظر میرسد کفشها، لباسها و اکسسوار در رقابت با یکدیگر برای دیدهشدن هستند؟ که اگر این طور است بهتر است چند بخش از پوشش تان را حتما ساده کنید. هیچ چیز بهتر از سادگی نیست!

موقعیت شناسی

متاسفانه ما ایرانیها در زمینه پوشش چندان موقعیت شناس نیستیم، مثلا جای پوشیدن کفشهای پاشنه بلند براق در دفتر و محل کار نیست و از طرفی نباید با کتانیهای خیلی اسپرت به یک مهمانی رسمی عصرانه یا شبانه رفت. برای سبک پوششی روزمره و نیمهرسمی خود کمی ریسک کنید، ترکیب صندلهایی با قدری پاشنه کوتاهتر یا لژدار رنگی با شلوار کتان هماهنگ کاری است که میتواند یک سبک خیلی خاص برای شما بسازد.

رنگبندی

کفشهای مشکی که مشخص است با هر رنگ لباسی معمولا هماهنگ میشوند و درست به همین دلیل یکی از رنگهای محبوب در کفشهای زنانه، مشکی است، با این حال کفشهای خوشرنگ بهترین راه برای رنگ و رو دادن به یک پوشش ساده و همیشگی است، کافی است قواعد سادهای را در مورد رنگ کفشها بدانید. کفشهای قهوهای با رنگهای کرم، قهوه ای، بژ، نارنجی، سبز و درجههای تیره از رنگ خاکی، ترکیب خوبی خواهد داشت.

کفشهای سفید با لباسهایی با رنگهای روشن و طبیعی و پاستلی بهترین انتخاب را ایجاد میکند، کفشهای نقرهای هم با سفید، مشکی، آبی، بنفش و البته رنگهای پاستلی ظاهری زیبا ایجاد میکند.

کفشهای طوسی را با پوشش مشکی، آبی، طوسی، قرمز، بنفش یا زرد هماهنگ کنید و سرانجام کفشهای طلایی را در کنار لباسهایی با رنگ سبز، قرمز و قهوهای بپوشید.

مردانه

صحبت از کمربند است، جزئی از پوشش مردان که کمتر جدی گرفته میشود کم نیستند آقایانی که کت و شلوار، پیراهن و کفشهای زیبا و آراستهای به تن دارند اما زمانی که به کمربندشان نگاه میکنیم، نظرمان کاملا تغییر میکند.

همانطور که هماهنگسازی کت و شلوار، کفش، جوراب و پیراهن برای آقایان قوانینی دارد، انتخاب کمربند نیز باید و نبایدهایی دارد که در ادامه میخوانید:

هر مردی باید حداقل 2 کمربند باکیفیت در کمد لباسهایش داشته باشد؛ یکی از آنها چرم کلاسیک و دیگری پارچهای اسپورت.

رنگ کمربندی که استفاده میکنید باید با رنگ کفشتان هماهنگ باشد. به عنوان مثال کمربند مشکی را با کفش مشکی بپوشید. این قانون در مورد رنگهای دیگری چون قهوهای نیز صادق است.

اگر میخواهید ظاهری آراستهتر داشته باشید، جنس کفشهایتان را با کمربندتان هماهنگ کنید. مثلا اگر کفش تان ورنی و براق است، سعی کنید کمربندی انتخاب کنید که براق باشد. این قانون در مورد مدلهای دیگر هم صادق است: کفش جیر با کمربند جیر، کفش ساده با کمربند سادهو... .

هر چه عرض کمربند شما باریکتر باشد، پوشش شما رسمیتر است و هر چه عرض آن پهنتر باشد، ظاهرتان غیررسمی میشود. سراغ کمربندهای با سگکهای بزرگ نروید زیرا غیررسمی هستند و نمیتوان آن را با هر شلواری پوشید یعنی پلهای شلوارها گاهی اجازه بستن چنین کمربندهایی را به شما نمیدهد و در عمل کالایی را خریده اید که خیلی محدود میتوانید از آن بهره ببرید.

کمربند قهوهای را با هر رنگ کت و شلواری میتوانید بپوشید، بجز مشکی، این اشتباه فاجعهبار را هرگز انجام ندهید.

و بهعنوان نکته پایانی هرگز کمربندهایی که بسیار بزرگتر یا کوچکتر از سایز کمرتان است را انتخاب نکنید، چرخش اضافه کمربند یا قرار گرفتن در خانه نخست، ظاهر شما را ناآراسته جلوه میدهد.

منبع: ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها