چهارمین انتخابات پارلمانی عراق پس از سرنگونی حزب بعث به رهبری «صدام حسین» و نخستین رای گیری پساداعش بدون هیچ مشکل امنیتی خاتمه یافت.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۱۵
نخستین‌ انتخابات پساداعش‌ عراق در‌ آرامش‌ برگزار‌ شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، گزارش مناطق مختلف عراق حاکیست، رای گیری چهارمین انتخابات پارلمانی این کشور که از ساعت 7 صبح روز جاری دربیش از 49 هزار شعب اخذ رای وهفت هزار و919مرکز رای گیری از ساعت 7 صبح شروع شده بود، راس ساعت 18 به وقت محلی با بسته شدن شعب اخذ رای به کار خود خاتمه داد.
پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق که هفت هزار نفر برای کسب 329 کرسی مجلس خود را در معرض رقابت و انتخاب قرار دادند، مسوولان امنیتی این کشور نوید برگزاری انتخابات در فضای امن را به مردم داده بودند.
با وجود فضای امن انتخاباتی در 18 استان عراق در روز اخذ رای، برخی ناظران سیاسی در این کشور میزان مشارکت مردم را در این رویداد مهم در روز جاری کمتر از دوره های قبل از جمله انتخابات پارلمانی 2014 پیش بینی می کنند.
در انتخابات سومین دوره پارلمانی عراق در سال 2014 حدود 60 درصد از واجدین شرایط اخذ رای شرکت کردند.
کمیسیون عالی مستقل انتخابات پارلمانی عراق که کار شمارش آرا و اعلام نتایج آن را بر عهده دارد، هنوز اظهارنظری در مورد زمان اعلام نتایج رای گیری نکرده است.
با اتمام رای گیری و بسته شدن شعب اخذ رای در عراق، جمع آوری و پاکسازی آثار تبلیغاتی نامزدهای چهارمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور در بغداد پایتخت و سایر استان های دیگر از سوی نیروهای شهرداری با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.
از 37 میلیون نفر از جمعیت عراق حدود 24 میلیون نفر واجدین شرایط اخذ رای بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها