رئیس جمهوری در پیامی به ماهاتیر محمد، انتخاب وی به عنوان هفتمین نخست وزیر مالزی را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد روابط دو کشور در راستای اتحاد و وحدت امت اسلامی بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۳۳
تبریک روحانی به ماهاتیر محمد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام تبریک دکتر حسن روحانی خطاب به ماهاتیر محمد آمده است: برگزاری چهاردهمین انتخابات پارلمانی مالزی و انتخاب جناب عالی بعنوان هفتمین نخست وزیر مالزی را صمیمانه تبریک می گویم.
رئیس جمهوری در این نامه تاکید کرد: اطمینان دارم که در دوره آتی ریاست جناب عالی، روابط دو کشور همانند دوران قبل روند رو به رشد خود را طی نموده و همکاری در بخشهای مختلف دوجانبه و نیز در راستای اتحاد و وحدت امت اسلامی بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
روحانی در این پیام سلامتی و موفقیت ماهاتیر محمد و رفاه و سربلندی ملت مالزی را از درگاه خداوند آرزو کرد.
'ماهاتیر محمد' 93 ساله، سیاستمدار کهنه کار و رهبر ائتلاف امید مالزی در رقابتی حساس و تاریخی با ائتلاف حزب حاکم باریسان نشنال توانست در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی پیروز شود. وی با شرکت در کنفرانسی خبری که رهبران این ائتلاف در آن حضور داشتند، خود را نخست وزیر هفتم مالزی معرفی کرد.
بر اساس گزارش های منتشره، ائتلاف امید به رهبری ماهاتیر محمد توانسته است 113 کرسی از 222 صندلی مجلس نمایندگان را به خود اختصاص دهد. ائتلاف جبهه باریسان نشنال به رهبری نجیب تون رزاق 79 صندلی، حزب مستقل پاس به رهبری عبدالهادی آونگ 18 صندلی و سایر احزاب نیز 12 کرسی را به خود اختصاص دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها