رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که اطلاعات هزار و ۶۰ شهروند را با استفاده از یک ربات تلگرام جعلی سرقت و بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از حساب آنان برداشت کرده بود، در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۸۶
سرقت اطلاعات حساب ۱۰۶۰ نفر با ربات تلگرامی جعلی / متهم دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرگرد احسان آنقی در تشریح این خبر گفت: درپی شکایت فردی مبنی بر برداشت ۳ میلیون ریال از حساب بانکی اش توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس، مشخص شد متهم چندی پیش از ربات تلگرامی که با عناوینی، چون رفع ریپورت اکانت تلگرام، ربات ماهواره جیبی و ... فعالیت دارد، استفاده کرده و مدتی بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی اش در این ربات، متوجه می‌شود که مبلغ ۳ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است.

سرگرد آنقی بیان داشت: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و دستگیر و تعداد ۶۸ سیم کارت تلفن همراه از او کشف شد و در بررسی تجهیزات مخابراتی توقیف شده از این فرد، تعداد یک هزار و ۶۰ مورد اطلاعات حساب بانکی و مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز که از حساب‌های متعدد افراد برداشت شده بود، به دست آمد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به تکمیل تحقیقات از متهم و ارجاع پرونده تشکیلی برای برخورد قانونی به مرجع قضایی، یادآورشد: در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی، درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت پایین و این قبیل موضوعات تبلیغاتی دروغین و بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های شهروندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها