دادستان کل کشور گفت: اخیرا از سوی رئیس‌جمهور محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر شده و ذیل آن به این نکته اشاره شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب بر می‌گشت، اما واقعا چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور تصمیم اخیر را در مورد تلگرام داده باشند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۵۷
مسئولیت تصمیم اخیر در مورد تلگرام به عهده قوه قضاییه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، حجتالاسلام والمسلمین منتظری در جمع استادان و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران تجربه موفق 40 ساله در مقابل توطئههای دشمنان و نفوذ آنان دارد به موضوع تلگرام و آثار سوء آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: از حدود یک سال و نیم پیش بحث این پیامرسان در شورایعالی فضای مجازی مطرح بود و گاهی هم حتی به جدال و دعوای لفظی میرسید، اکثر اعضا موافق حاکمیت ایرانی بر فضای مجازی و محدودیت برای خارجیها بودند، اما بعضی خیر و رئیس شورا هم به دلایلی موافق انسداد (پیامرسان خارجی) نبود. مجموعه بحثها و تحلیلها به مقام معظم رهبری هم تقدیم شد و نظر ایشان به انجام کار در روال قانونی خود و از سوی مراجع ذیربط بود.

وی افزود: دو ماه قبل در جریان بازدید از دادسرای رسیدگی به جرایم رایانهای در تهران به من اعلام شد 12 هزار پرونده در این دادسرا در جریان رسیدگی است که 50 درصد آن مستقیما مربوط به جرایم در بستر اینترنت و رایانه است و 70 درصد این پروندهها هم به نتیجه نرسیده، چرا که نمیتوانیم افرادی را که از آنها شکایت شده پیدا کنیم و دسترسی به تلفن و نشانی آنان امکان ندارد. دادستان کل کشور گفت: در چند مورد از وزیر محترم ارتباطات خواستم اطلاعات مربوط به متهمان را از مدیر تلگرام بخواهید، اما این فرد همکاری نکرده بود و حاضر نشد هیچ اطلاعاتی به وی بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها