مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد:

جریمه و قطع آب مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه موضوع جریمه و قطع مشترکان پرمصرف در کارگروه سازگاری با کم‌ آبی مطرح شده است، گفت: ۱۵ درصد مشترکین آب، بیش از حد الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۵۶
جریمه و قطع آب مشترکان پرمصرف

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حمیدرضا جانباز در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌ های آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه باید از مشترکین آب که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، تشکر کنیم گفت: در موضوع تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی، جریمه و قطع آب مشترکان پرمصرف مطرح شده است، اما آنچه مشخص است این است که تقریباً مشترکین بدمصرف ما درصد کمی از مشترکان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود:‌ عمدتا 75 درصد از مشترکان آب، رعایت الگوی آب را انجام می‌دهند،‌مخصوصاً در شهرهایی که دارای تنش آبی هستیم، با مدیریت فشار، بحث کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف در حال انجام است.

جانباز تأکید کرد: براساس این آمارها، هفته گذشته پیشنهادی برای جریمه مشترکان پرمصرف به کارگروه سازگار با کم‌آبی تقدیم شد که احتمالاً تا پایان اردیبهشت ماه این پیشنهاد تصویب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشوربا اشاره به اینکه باید با اقدامات گوناگون و به موقع از این شرایط سخت عبور کنیم، گفت: این پیشنهاد در صورت تصویب و اجرایی شدن، می‌تواند 10 تا 20 درصد بازدارندگی داشته باشد و مصرف آب را در میان این پرمصرف‌ها کاهش دهد.

جانباز در پاسخ به این سؤال که مکانیزم اجرایی جریمه نهایی مشترکان پرمصرف که سالهاست مطرح و اجرایی نمی‌شود، تأکید کرد: جریمه مشترکان در پله‌های نخست 10 تا 20 درصد است و در پله‌های بالا یعنی مشترکانی که آب مصرف آنها چند برابر الگوی مصرف باشد (20 مترمکعب) تعرفه آنها به قیمت تمام شده نزدیک و محاسبه خواهد شد.

در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شهری هزار تومان است که به قیمت 400 تومان به فروش می‌رسد و قیمت تمام شده هر مترمکعب آب روستایی حدود 1200 تا 1400 تومان است که به ازای هر مترمکعب 120 تومان به مشترکان فروخته می‌شود.

جانباز با اشاره به اینکه در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستیم، با مدیریت فشار، مصرف را مدیریت می‌کنیم، گفت: باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا از این شرایط سخت عبور کنیم، به همین دلیل در برخی از استان‌ها مشغول توزیع تجهیزات کاهنده مصرف در استان‌ها هستیم که این تجهیزات کاهنده دراختیار مشترکان قرار گرفته و بعد از مدتی و در درازمدت هزینه این تجهیزات در قبوض مشترکان درج و از آنها کسر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود در این چند ماه رعایت شرایط کم‌آبی را در پیک مصرف از سوی مشترکان شاهد باشیم، گفت: تجهیزات کاهنده مصرف می‌توانند حدود 20 درصد مصرف آب خانگی را کاهش دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی چه حمایت‌هایی از تولیدات داخلی در بخش آب صورت گرفته است، گفت: فلسفه برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی های آب و فاضلاب کشور این است که شرکت‌های کوچک و متوسط مقیاس در این جشنواره دور هم جمع شوند، پس موضوع ما حمایت از تولیدات این شرکت‌هاست، چرا که در بخش آب، منهای بخش‌هایی از ابزاردقیق‌ها تمام تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند.

جانباز افزود: در این نمایشگاه تلاش می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان را با کسانی که دارای سرمایه هستند، به یکدیگر نزدیک کنیم تا تولیدات آنها از مرحله پایلوت یا مقایس کوچک به تولیدات صنعتی تبدیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها