نماینده زابل در گفت و گو با جام جم آنلاین:

آموزش معلمان کیفیت مطلوبی ندارد

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد معلمان در استان سیستان و بلوچستان بسیار اندک است و بیش از 20 تا 30 هزار معلم کم داریم و معلمان متناسب با درسی که تدریس می کنند دانش و تخصص مورد نیاز را ندارند. در زابل میانگین معدل فارغ التحصیلان در چند سال گذشته بسیار پایین بوده است و نشان دهنده آن است که آموزش معلمان کیفیت مطلوبی ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۹۹
آموزش معلمان کیفیت مطلوبی ندارد

احمد علی کیخا در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره کادر آموزشی در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان بخصوص منطقه سیستان از زیرشاخص های آموزش و پروش ، ازجمله استان هایی است که در این زمینه آخرین رده را دارد. حجم محدودی از معلمین در کادر علمی این استان حضور دارند و برای داشتن فضای مناسب در جهت آموزش نیز تلاش های بسیاری شده است اما تا رسیدن به استاندارها فاصله زیادی داریم.

کیخا در ادامه بیان کرد: فقر در این استان بسیار گسترده است و دانش آموزان از ضعف جسمی بالایی برخوردارند بخصوص در سال جاری که خشکسالی نیز در این منطقه حاکم شده است؛ در منطقه سیستان بسیاری از مدارس با قطعی آب مواجه هستند و به گفته یکی از مسئولین آموزش و پرورش بسیاری از والدین، با وجود بی آبی از حضور فرزندانشان در مدارس ابراز نگرانی کرده اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با توجه قطع آب هیرمند و خشکسالی شدید و نیز پیامدهای ناشی از آن، در منطقه سیستان شرایط بسیار سخت است و مردم به فکر هجرت به مکانی دیگرند و اگر دولت تمام‌قد در کنار مردم نباشد امسال یک وضعیت فوق‌العاده بحرانی را در سیستان خواهیم داشت که در این رابطه با وزیر کشور نیز صحبت شد.
نماینده مردم شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین آسیب نیز متوجه کودکان و نوجوانان است و در سنین مدرسه بسیار صدمه خواهند دید.

کیخا با اشاره به حضور معلمین در این منطقه خاطرنشان کرد: تعداد معلمان در استان سیستان و بلوچستان بسیار اندک است و در کل استان بیش از 20 تا 30 هزار معلم کم داریم و معلمان متناسب با درسی که تدریس می کنند دانش و تخصص مورد نیاز را ندارند.

وی بیان کرد: بطور کلی در زابل میانگین معدل فارغ التحصیلان در چند سال گذشته بسیار پایین بوده و نشان دهنده آن است که آموزش معلمان کیفیت مطلوبی ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: در این مناطق طوفان ها، بی آبی، فقر و بی کاری باعث شده تا اقتصاد از هم بپاشد، فاجعه ای انسانی در راه است که آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کیاخا تصریح کرد: خانواده دانش آموزان تمایل زیادی برای تحصیل فرزندانشان در مدارس شبانه روزی دارند چراکه با این امر ممکن است جایی برای اسکان به همراه تغذیه داشته باشند، همچنین شرایط مطلوبتری برای فرزندانشان مهیا شود که در اینصورت هزینه های رفت و آمد نیز حذف می شود.


نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها