سال‌ها پیش در مقاله ای راجع به وضعیت بد قیمت مسکن و خانه های اجاره ای، از قول کارشناسان خواندم که هر 3 بار اسباب‌کشی معادل یک بار آتش سوزی منزل است! هرچند این ادعا غلوّ به نظر می رسد اما اصطلاحاً پُر بیراه نیست و جای بحث دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۷۹
هر 3 مرتبه اسباب‌کشی، معادل یک آتش سوزی است

خاطره ای برایتان بگویم. زمانی خیلی دور، بنده با یک وانت پیکان در یک شرکت کار می کردم و عصر ها در مسیر بازگشت، چرخی در خیابان ها می زدم به هوای بردن بارِ مشتریِ گذری، تا دخلمان با خرجمان بخواند و شرمنده زن و فرزند نشویم.

یک روز که به خانه بر می گشتم خانم و آقای جوانی را کنار خیابان دیدم که اشاره کردند و من ایستادم. آقا شروع به صحبت کرد و از من قیمت خواست تا اجاق گاز دست دومی که خریده بود را از منزل فروشنده به خانه اش در چند خیابان بالاتر برسانم. به نظرم آمد رفتار آقا با خانم کمی سرد است.من هم گفتم هر قیمتی که خودتان بگویید. خلاصه توافق کردیم وسوار شدند. کمی بعد خانم شروع به حرف زدن کرد و گفت در جابجایی قبلی منزل، در عین اینکه باربری قیمت بالایی برای حمل دریافت کرده اما بسیاری از وسایل آسیب دیده اند و خیلی از این موضوع ناراحت بود. و اینکه باربری ها برای جابجایی اجاق گاز، سه برابر قیمتی که توافق کرده بودیم را به آنها گفته بودند، البته غیر از هزینه کارگر. و چون خانم زیر بار نرفته بود بر خلاف نظر آقا، مجبور شده بودند از کنار خیابان وانت بگیرند.

این خاطره برای من دو درس داشت . اول اینکه باربری به معنای خدمات یکبار مصرف نیست. و دوم اینکه همیشه پای یک زن در میان است.

3 نکته مهم در اسباب کشی

نکته اول: در بحث اسباب کشی و حمل بار آنچه که بیش از همه مهم است نحوه بسته بندی و چیدمان هر یک از اساسیه است.

خب همه می دانیم که نحوه بسته بندی شکستنی ها به چه شکل است. شکستنی ها را در روزنامه و یا کاغذ باطله باید پیچید. به نحوی که هنگام تکان خوردن، تَرَک نخورد و یا اصطلاحاً لب‌پَر نشود.

اگر هم مثل من طرفدار محیط زیست هستید می‌توانید ترکیبی کار کرده و به جای روزنامه و کاغذ، از لباس و پارچه استفاده کنید. در این صورت هم خیالتان از بابت شکستنی‎‌ها راحت است و هم لباس ها را هم زمان جمع کرده اید و در پایان هم، تلی از کاغذ باطله و به‌درد نخور روی دست‌تان نمی ماند.البته ممکن است لباس های‌تان کثیف شود که در آن صورت باید یک دور اضافه ماشین لباسشویی‌تان را روشن کنید.

نکته دوم: شاید برخی ها ندانند ولی برای بسته بندی لباس و رخت‌خواب می توانید از ملحفه استفاده کنید. یعنی لباسها و رختخواب را در ملحفه بقچه کنید و از کارتن در جای دیگر،استفاده نکنید و نیز اگر چنانچه کارتن وسایل بزرگتان را ندارید، حتما مقداری کیسه‌های حباب‌دار خریداری کنید و گوشه لوازم بزرگ، مثل یخچال، گاز، لباس‌شویی، سرویس چوب و غیره بچسبانید تا زخمی نشوند. البته دقت کنید چسب را بیشتر بر روی کیسه حباب‌دار کار کنید تا در پاک کردن رد چسب از روی وسایل‌تان دچار زحمت نشوید.

نکته سوم: حتما لوازم برقی مثل لباس شویی و یخچال را چند روز قبل از اسباب کشی خاموش کرده و استفاده نکنید تا آب از آن راه نیفتد.

چند توصیه مهم

همیشه از قبل برنامه ریزی کنید تا دچار مشکل نشوید. مثلاً پیدا کردن کارتن ، چسبِ پهن ، کیسه حباب‌دار، روزنامه باطله، بند شیرینی در روز بسته بندی و جمع آوری وسایل، وقت گیر و انرژی بر است. پس حتما از قبل آنها را تهیه کنید.

چند روز قبل از اسباب کشی مواد غذایی فاسد نشدنی را به یخچال دوستان‎‌تان انتقال دهید و یخچال‌تان را خاموش کنید.

حتما روی کارتن‌ها را بنویسید و لوازمی را که بیشتر نیاز دارید از لوازم کم‌اهمیت تر تفکیک کنید.
در کنار کارگران عزیز باشید تا هنگام بسته‌بندی و جابجایی نکته های لازم را گوشزد کنید.

باربری ها چقدر انتظارات مشتریانشان را پاسخ می دهند؟



یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه کاری ما حائز اهمیت است، دقت در حمل و بسته‌بندی اسباب و اثاثیه توسط کارگران اتوبار ملل است. اهمیت این موضوع تا جایی است که نارضایتی مشتریان به علت بی دقتی بعضی باربری ها و کارگران‌شان در جابجایی، قیمت دهی صحیح، و عدم برخورد مناسب و یا بدقولی و زمان‌بندی بد، موجب نارضایتی بسیاری از مشتریان شده است و متاسفانه به صورت پیش فرض ذهنیت مردم را نسبت به صنف ما خراب کرده است.

من درد مشترکم، مرا فریاد کن!

همه ما می دانیم اسباب کشی چه زحمت فراوانی دارد. تصور کنید با روحیه ای خسته پس از هفته ها زیر و رو کردن بنگاه های مشاور املاک و بازدید های بسیار و قیمت های تخیلی، بالاخره خانه ای را برای اسباب کشی انتخاب می کنید، بعد تازه نوبت به جمع کردن و بسته بندی است. در بازه زمانی بسته بندی و اسباب کشی تا زمانی که بسته هارا باز می کنید و می چینید، انگار زندگی ندارید. انگار نیمی از عمرتان کم شده است. حتی اگر بخواهید از بودن در مکان جدید لذت ببرید باز هم نمی‌توانید. چون واقعا خسته وکلافه اید. تمام مصائب و مشکلات یک طرف، نگرانی از بابت آسیب دیدن وسایل و اسباب نازنین‌تان هم یک طرف! نگرانی از بابت کارگرهای شریف و عزیز باربری تا دقت کنند و امانتی هایتان را به سلامت به مقصد برسانند.

نگرانی هایتان را فراموش کنید و کار را به اتوبارملل بسپارید

می خواهیم به شما اطمینان بدهیم که تیم ما در اتوبار ملل اندکی از سختیِ بار و آلام تان را به دوش بکشد. ما دقیقا درک می کنیم که نگرانی های شما از چه بابت است. ما می دانیم شما در پروسه جابجایی منزل و یا محل کارتان متحمل چه هزینه های سنگینی می شوید.

اتوبار ملل تلاش کرده تا بهترین خدمات را با هزینه های معقول و منصفانه، به شما ارائه دهد. هدف ما صداقت و روراستی با شماست. در همین راستا تعرفه های بسته بندی و باربری اتوبار ملل خود را در سایت‌مان قید کرده ایم. حتما به سایت‌مان مراجعه کنید.

تمام تلاش پرسنل حرفه ای و زحمت‌کش ما این است که آب در دل وسایلتان تکان نخورد. به شما اطمینان می دهیم که مانند وسایل خودمان با اثاثیه شما رفتار کنیم. زیرا تجربه کافی در این زمینه را داریم و همینطور شما را درک می کنیم.

برای ما نیز مانند شما، زمان مهم است. سرعت در عین دقت و خوش قولی یکی دیگر از اهداف ماست. باربری ملل، یک باربری معمولی نیست. ما یک به یک پله های پیشرفت را در مسیر درست که همان صداقت در انجام وظیفه و تکریم مشتریان است، می پیماییم.

اگر خواستید سری به سایت ما بزنید این آدرس ما است: www.otobar-melal.com

اگر مایل به استفاده از خدمات اتوبار ملل در هر نقطه ای از شهر خود هستید می توانید از صفحه مناطق تحت پوشش باربری اتوبار ملل در تهران و شهرستانها را مشاهده بفرمایید.

شماره تماس های ما : ۴۴۸۰42۵۰ (021) | ۲۲۰۸۲۱۹۳ (021)


سخن آخر

اتوبار ملل از 5 سال گذشته فعالیتش را شروع کرد. در این سال‌ها به کسب تجربه پرداخته ایم که بهترین خدمات را به شما بدهیم. امیدواریم همیشه به سلامتی و دلخوشی اساس ببرید و هرگز از صنف زحکت‌کش ما دلگیر و ناراحت نباشید. خوشحال میشویم با ما در تماس باشید و ما را فراموش نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها