آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

مهدویت اصلی امیدآفرین در جامعه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ظهور امام عصر (عج)، گفت: ظهور امام زمان، تنها منجی ما در مسائل عدل،ظلم و مسائل اقتصادی نیست بلکه منجی معرفت است و بینش و دانش ما را نیز حتی در مسائل معرفت دینی تکامل می‌بخشد و ما را از معرفت‌های دینی ناقص، باطل و انحرافی نجات می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰۵
مهدویت اصلی امیدآفرین در جامعه است

آیت الله محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با جام‌جم آنلاین، با بیان اینکه مسئله مهدویت یکی از آموزه‌های امیدآفرین در جهان‌بینی اسلامی و بخصوص جامعه شیعه است گفت: مسئله مهدویت یه جامعه شیعیان امید به آینده را تزریق می‌کند و اجازه بروز و ظهور یاس و ناامدی به دل انسان را نمی دهد و یکی از ویژگی‌های اندیشه و آموزه مهدویت است که بسیار محرک و موثر است.

وی عنوان کرد: درباره مسئله مهدویت یرخی مستشرقان نوشته‌اند نوعی مخدر است یعنی باعث رکود و سکون می‌شود زیراکه از مفاد آن این است که مردم باید همچنان به انتظار بنشینند و هیچ حرکتی نکنند تا امام زمان ظهور کند درحالیکه این تفسیر غلط است.

غرویان ابراز داشت: باید مسئله ظهور را به نحو محرک، تفسیر و قرائت خود را نیز درست کنیم. قرائت صحیح این است که جامعه‌ای که منتظر مصلح است باید در اعمال و رفتار خود صالح باشد .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم به انتظار ظهور مصلح هستیم که خود نیز برای هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه در سطح کلان جامعه و تاریخ بشریت باید یک رجل الهی ظهور پیدا کند، ادامه داد: او باید کمال نهایی فلسفه تاریخ، که حکومت عدالت است را در جامعه محقق کند.

غرویان گفت: برخی می‌گویند حال که امام زمان با گستردگی ظلم و فساد ظهور می‌کند خود فساد را زیاد کنیم تا جامعه پر از فساد شود و امام زمان زودتر ظهور کند که این برداشت غلط و انحرافی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما همگی در نهایت بر اثر بیماری یا علل دیگر، در این دنیا می‌میریم اما در طول زندگی به پزشک مراجعه و دارو مصرف می‌کنیم تا این مرگ را به تعویق بیاندازیم و سعی در معالجه بیماری داریم.

وی گفت: با علم به اینکه عاقبت جامعه بشری پر از ظلم و فساد می‌شود اما باید به طور فطری، در جهت صلاح، رستگاری و فلاح حرکت کنیم همانند مرگی که می‌دانیم و در خلاف جهت آن حرکت می‌کنیم.

غرویان درباره زمان ظهور امام زمان(عج) اظهار داشت: مسئله پر از ظلم و جور شدن جهان یک جبر تاریخی است که عاقبت بر تاریخ بشر غلبه پیدا می‌کند و با ازدیاد ظلم و فساد امام عصر(عج) ظهور می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در هنگام ظهور امام زمان تنها منجی ما در مسائل عدل،ظلم و مسائل اقتصادی نیست بلکه منجی معرفت است و بینش و دانش ما را نیز حتی در مسائل معرفت دینی تکامل می‌بخشد و همچنین ما را از معرفت‌های دینی ناقص، باطل و انحرافی نجات می‌دهد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها