بی‌شک در روزگاری که همه خودروسازان در تلاش هستند تا خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور را در هر اندازه و مشخصاتی تولید کنند، BMW یکی از پیشروهای بازار بوده و جدیدترین محصول آن در این کلاس نیز X2 می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۶۲
رویای باواریایی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، تقریباً 20 سال از زمان معرفی اولین شاسی‌ بلند BMW یعنی X5 گذشته است.

این روزها، این نوع خودرو حدود 38 درصد فروش شرکت را تشکیل داده و در 2017 شاهد فروش بیش از 700 هزار دستگاهی در سراسر جهان بوده‌ایم. این عملکرد تنها با 5 خودروی کراس اوور به دست آمده است.

X2 تلاش دارد امسال این روند رو به رشد را سرعت ببخشد. این خودرو به عنوان یک جایگزین شیک‌تر X1 مرسوم مطرح بوده و در طیف کوچک‌ترین خودروهای سری X قرار می‌گیرد.

رقبای زیادی در این کلاس حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرسدس GLA، مینی کانتری من، آئودی Q3، جگوار ای پیس و… اشاره کرد.

ابعاد و فرم بدنه X2 فوراً مشخصات این خودرو را آشکار می‌کنند. X2 شدیداً روی جوانان تأکید داشته و برای جذب این دسته از خریداران طراحی شده است.

درست همانند آئودی Q2 که کاراکتر مشخصی در مقایسه با دیگر برادران سری Q خود دارد، ب‌ام‌و X2 نیز شاخصه‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ستون‌های C جالب و سپر جلوی گوشه‌دار اشاره کرد.

نمای عقب این خودرو دارای فرم گوژپشت مانند و یک شیشه عقب خمیده بوده و کل خودرو نیز تلاش دارد ماهیت اسپورتی خود را به بیننده یادآوری کند. البته X2 در برخی زوایا بیشتر به یک هاچبک بزرگ شده شباهت دارد تا یک شاسی‌بلند کامل.

داخل کابین نیز فضای پای زیادی در مقایسه با X1 وجود داشته و بخش عقب خمیده تأثیر زیادی روی فضای سر نگذاشته است.

محفظه بار 470 لیتری این خودرو نیز علیرغم اینکه 35 لیتر کمتر از X1 است اما کاملاً کافی می‌باشد.

نکته دیگر درباره کابین X2 اینکه موقعیت نشستن راننده نسبتاً پایین بوده و شاید افرادی که به دنبال یک سواری شاسی‌بلند مانند و بلندقد هستند در این رابطه زبان به گلایه باز کنند.

البته با نشستن پشت فرمان X2 سواری خوب آن عیان می‌شود. کابین تقریباً از X1 به ارث رسیده است. طراحی کابین خودرو در مقایسه با طراحی خارجی محافظه‌کارانه‌تر بوده اما کیفیت و طراحی آن کاملاً پذیرفتنی است.

خودروهای M اسپورت نیز از فرمان اسپورتی بهره می‌برند. این فرمان کاملاً تیز بوده و دقیق عمل می‌کند. با موقعیت سواری پایین و نمای عقب کوپه مانند، X2 بیشتر همانند یک هاچبک احساس شده و مرکز ثقل آن نیز پایین حس می‌شود.

این خودرو یک کراس اوور چابک و دینامیک است که البته یک تهدید محسوب می‌شود. خودروهای بخش M اسپورت ارتفاع کمتری (10 میلی‌متر) در مقایسه با نسخه‌های استاندارد داشته که این امر به لطف سیستم تعلیق اسپورت میسر شده است.

کیفیت سواری X2 درخور شان یک محصول ب‌ام‌و بوده بنابراین در سرعت‌های پایین و جاده‌های پر پیچ و خم کمی سفت بوده اما در بزرگراه‌ها و سرعت‌های بالا نرمی مناسبی دارد.

احتمالاً نسخه دیزلی 20d این خودرو در بریتانیا فروش بالایی را تجربه خواهد کرد. این قوای محرکه به‌صورت استاندارد با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

همچنین این نسخه تنها به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس بوده اما وجود سیستم xDrive باعث نشده X2 خیلی سنگین احساس شود.

مدل‌های دیفرانسیل جلوی این کراس اوور در آینده نزدیک عرضه خواهد شد و سبک‌تر و کمی چابک‌تر خواهند بود.

خود پیشرانه نیز احساس‌برانگیز است. گشتاور 400 نیوتون متری آن در دور وسیعی قابل استفاده بوده بنابراین کاملاً منعطف بوده و به خوبی سرعت می‌گیرد.

همچنین سر و صدای زیادی از این پیشرانه به گوش نمی‌رسد. علیرغم اینکه مصرف سوخت این پیشرانه نیز کاملاً قابل‌احترام است اما شخصیت آن با تنظیمات اسپورت شاسی همخوانی کاملی ندارد.

X2 یک پکیج جذاب برای خریداران کراس اوورهای لوکس است البته موقعیت رانندگی این خودرو پایین‌تر از کراس اوورهای مرسوم بوده و همچنین نسبتاً گران‌بها نیز هست.

X1 کاربردی‌تر و ارزان‌تر بوده و درحالی‌که X2 خودروی بهتری نسبت به مرسدس GLA است اما بهای بیشتری را برای خریدش مخصوصاً در صورت خرید لیزینگی بپردازید.

ب‌ام‌و X2 یک خودروی جالب‌توجه در سبد محصولات رو به رشد شاسی بلندهای این برند بوده و به لطف مرکز ثقل پایین و فرمان تیز سواری خوبی دارد البته سواری این خودرو باب میل همه افراد نخواهد بود.

X2 کمی گران بوده و خریدارانی که خواهان کاربرد بیشتر و دید بهتری به جاده هستند قطعاً می‌توانند به X1 نگاه کنند.

مشخصات ب‌ام‌و X2 xDrive20d M Sport:
قیمت: 36590 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها