رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قاتل دختر بچه پنج ساله ساوجی سحرگاه روز دوشنبه با حکم قضایی در ندامتگاه ساوه به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۸۶
قاتل دختربچه ساوجی اعدام شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حجت الاسلام قاسم عبدالهی امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: این حکم پس از سپری شدن مراحل قانونی و تشریفات قضایی صادر و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این متهم در مردادماه سال گذشته دختر پنج ساله ای به نام «تبسم» را به قتل رسانده بود که در کیفرخواست آن اتهامات کودک آزاری، تجاوز به عنف، قتل نفس و ارتباط نامشروع با مادر مقتول درج شده بود و حکم اعدام برای اتهام تجاوز به عنف بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: اگر چه این متهم به اتهام قتل نفس نیز به اعدام محکوم شده بود اما به دلیل درخواست اولیای دم به دریافت دیه، این حکم اجرا نشد و دیه تبسم نیز از اموال به جا مانده احتمالی وی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: قاتل تبسم همچنین به اتهام کودک آزاری به 6 ماه حبس و به اتهام ارتباط نامشروع با مادر مقتول به تحمل 99 ضربه شلاق محکوم شده بود.دو متهم دیگر با هویت (ص - فتحی) و (ن- رهبر) به اتهام دایر بر مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه و مجازات به یک سال و نیم حبس تعزیری متهم شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شخص دیگری با هویت (م - پناهی) نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر شد که به اتهام ارتباط نامشروع با مادر تبسم به تحمل 99 ضربه شلاق و به لحاظ تطمیع مجازات های تکمیلی به انجام خدمات عمومی رایگان در فصل تابستان در 2 سال متوالی در مجتمع ندامتگاه باز کوثر ساوه محکوم شد.

وی در تشریح این جنایت گفت: هفتم مرداد ماه پارسال دختر بچه پنج ساله ای در حالت کما به یکی از بیمارستان های ساوه ارجاع شد در معاینات اولیه آثار ضرب و شتم بر بدن کودک مشاهده شد و زنی که آن را به بیمارستان آورده بود علت آن را زمین خوردن فرزندش در پارک عنوان کرده بود.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: مسئولان بیمارستان پلیس را در جریان قرار دادند و با دستور قضایی بررسی های دقیق تر انجام شد و در نهایت کودک آزاری و تجاوز به عنف نیز تایید شد.

وی بیان کرد: در بررسی دوربین های مداربسته بیمارستان در زمان مراجعت مادر این کودک 2 مرد او را همراهی می کردند که در بازجویی از مادر تبسم مشخص شد ساعاتی قبل از جنایت برای تهیه غذا از خانه رفته و هنگام مراجعت فرزندش را در حالت کما یافته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: پس از تحقیقات کارآگاهان از همسایه ها مشخص شد که مادر تبسم با فردی به هویت (ر - صالحی) متولد 1363 ارتباط دارد که بنا به اظهارات بستگان قرار بوده در آینده با وی ازدواج کند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: این درحالی بود که مادر تبسم به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش که در حوالی ساوه سکونت داشته زندگی نمی کرد و به اتفاق دخترش به ساوه مهاجرت کرده بود.

وی توضیح داد: تبسم در نهم مرداد ماه با وجود تلاش پزشکی جان سپرد و پزشکی قانونی نیز در معاینه جسد ضربات متعدد بر بدن طفل را مورد تایید قرار داد و با تکمیل بررسی های قضایی وقوع تجاوز هم احراز شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی توضیح داد: متهم ردیف اول این پرونده (ر- صالحی)پس از دستگیری به ارتباط با مادر کودک مقتول اقرار کرد و در نهایت با دلایل و شواهد به دست آمده برای قضات موضوع تجاوز به عنف نیز احراز شد.

حجت الاسلام عبدلهی اظهار کرد: این پرونده 2 بخش پیگیری داشت که اتهام تجاوز به عنف به دادگاه کیفری و قتل کودک نیز در دادسرای ساوه مورد بررسی های بیشتر قرار گرفت.

وی گفت: پس از تحقیقات تکمیلی چند نفر در ارتباط با این جنایت شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفتندکه در نهایت یک حکم برای ارتباط نامشروع (ر - صالحی) و مادر مقتول صادر شد و قاتل به قصاص نفس کودک و اعدام از طریق چوبه دار به اتهام تجاوز به عنف محکوم شد.

وی اضافه کرد: این رای در شعبه سوم دادگاه کیفری یک ساوه صادر شد و پس از اعتراض متهمان، پرونده به شعبه 29 دیوان عالی کشور ارسال و در تاریخ هفتم مهرماه در این مجمع قضایی نیز مورد تایید قرار گرفت وحکم امروز اجرا شد.

ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها