فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تهران بزرگ جای گفت: پلیس در مقابل اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و امنیت و آسایش را از آنها خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۳۲
دستگیری ۱۹۸ نفر از اراذل و اوباش / اخطار پلمپ ۱۸۹ قهوه‌ خانه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در مقر پلیس اطلاعات و امنیت فاتب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه سلسله عملیات‌های طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طی 24 ساعت گذشته پلیس اطلاعات امنیت توانست با کار اطلاعاتی گسترده 118 مورد عملیات در اماکن مختلف از جمله قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، پاتوق اراذل و اوباش، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های عمومی را به مرحله اجرا درآورند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: بر اساس کار اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت و همچنین تماس‌های مردمی 198 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس، چاقوکشان، عربده‌کش‌ها، زورگیران با سلاح و شبه‌ سلاح و همچنین افرادی که مبادرت به درگیری، تخریب، تهیه مواد مخدر و مشروبات الکی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: 30 نفر از دستگیرشدگان جزو اراذل و اوباش سطح یک و دو هستند؛ یعنی دارای سوابق متعدد بوده و تحت کنترل پلیس‌اند و هفته یک یا دو بار باید برای توجیه به پلیس مراجعه کنند.

سردار رحیمی ادامه داد: علی‌رغم هشدارها و تذکراتی که به این افراد داده شد و تعهداتی که از این افراد گرفته شد آنها قوانین را زیرپا گذاشته و در درگیری‌های دسته‌جمعی و اقدامات ضد امنیتی و ضد انضباط اجتماعی حضور داشتند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد:‌ 8 قبضه سلاح جنگی کمری جدید در سایز کوچک که برای اقدامات ضد امنیتی استفاده می‌شود از این افراد کشف و ضبط شد.

وی‌ ادامه داد: 5 قبضه سلاح شکاری، 137 قبضه سلاح سرد و 1678 قطعه آلات قماربازی نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به کشف مقادیر زیادی مشروبات الکلی و 20 هزار قلم داروی تقلبی نیروزا اشاره کرد و گفت: متأسفانه این داروهای تقلبی نیروزا به عنوان داروهای مجاز و خارجی در باشگاه‌های بدنسازی به افراد متقاضی تحویل داده می‌شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: طرح برقراری نظم و انضباط اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش به‌طور مستمر ادامه خواند داشت و پلیس در مقابل آنها حالت تهاجمی و آفندی خواهد داشت؛ مردم می‌توانند مواردی را که مشاهده می‌کنند، به پلیس اطلاع دهند.

سردار رحیمی با تأکید بر این مطلب که پلیس به‌هیچ‌عنوان کوتاه نمی‌آید گفت: این افراد بعد از دستگیری برای مدت کوتاهی به زندان می‌روند و دوباره به اقدامات اوباشگرانه خود بعد از خروج از زندان ادامه می‌دهند.

وی با اعلام این مطلب که تهران بزرگ جای اوباشگری نیست و پلیس امنیت و آسایش را از اراذل و اوباش خواهد گرفت، اعلام کرد: 74 نفر از دستگیرشدگان طرح اخیر در دسته جوانان زیر 18 سال بودند که تحویل خانواده‌ها شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: خانواده‌ها باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به جوانان خود داشته باشند؛ متأسفانه فضا در برخی محلات، باشگاه‌های بدنسازی و گاهاً قهوه‌خانه‌هایی که با تردد افراد سابقه‌دار معروف است، آلوده شده و خانواده‌ها باید از تردد فرزندان خود مراقبت کنند.

سردار رحیمی از مردم درخواست کرد که اگر گزارشی در خصوص ناامنی و همچنین فعالیت اراذل و اوباش و... دارند با پلیس 110 تماس بگیرند.

عالی‌تریم مقام انتظامی تهران بزرگ به سلسله عملیات پلیس اشاره کرد و گفت: در طرح برخورد پلیس با جرایم به خصوص اراذل و اوباش، این موارد به‌شدت کاهش داشته و خوشبختانه درگیری‌ها، نزاع دسته‌جمعی و عربده‌کشی‌ها کاهش یافته و وضعیت بهتری داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به صاحبان و مالکان قهوه‌خانه‌ها هشدار داد که هر مسئولیت هر اتفاقی که به واسطه حضور افراد بدنام، مسئله‌دار، اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در قهوه‌خانه‌ها آنها به وقوع بپیوندد با آنهاست.

وی گفت:‌ اگر محلی پاتوق اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس باشد، جرم مشهود اتفاق افتاد و پلیس خودش ورود می‌کند.

سردار رحیمی به اخطار به 189 قهوه‌خانه در عملیات شب گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این قهوه‌خانه‌ها 48 ساعت فرصت دارند تا نسبت به خالی کردن مواد غذایی فاسدشدنی اقدام کنند؛ا چراکه بعد از 48 ساعت پلمپ خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها