معاون سابق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

چرا درگذشته نام خلیج‌فارس را تحریف نمی‌کردند؟

معاون سابق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در خصوص اینکه چرا برخی کشورهای منطقه درگذشته اقدامی برای تحریف نام خلیج‌فارس نمی‌کردند، به بیان تحلیل پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۲۲
چرا درگذشته نام خلیج‌فارس را تحریف نمی‌کردند؟

جواد منصوری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین به مناسب روز ملی خلیج‌فارس درباره ریشه‌های تحریف نام خلیج‌فارس گفت: دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی تنها در یک بعد خلاصه نمی‌شود و هر دولت معارض با انقلاب اسلامی هر چه در توان دارد را به عرصه مقابله با جمهوری اسلامی می‌آورد.

وی افزود: برخی از دول مرتجع منطقه با صرف هزینه‌های هنگفت و اجرای تبلیغات و بعضی هم با تحریف و ساخت جعلیات تلاش دارند به‌نوعی با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند. در اصل همین کشورهایی که امروز نام جعلی خلیج‌فارس را بکار می‌برند درگذشته جرات صحبت و کوچک‌ترین اظهارنظر را نداشتند!

منصوری در این باره گفت: چرا کشورهای منطقه جرات حرف زدن در مورد خلیج فارس نداشتند؟ چون هم مرتجعین منطقه و هم حکومت سابق ایران دارای یک ارباب مشترکی بنام آمریکا بودند که او اجازه چنین اقداماتی را به آن‌ها نمی‌داد و لذا در آن مقطع مباحثی در خصوص تحریف نام خلیج‌فارس مطرح نبود. به‌گونه‌ای که وقتی سران این دولت‌ها برای ملاقات با مقامات پهلوی فرصتی به دست می‌آورند تا مدت‌ها این موضوع را برای خود به‌عنوان یک پیروزی بزرگ محسوب کرده و همه‌جا اعلام می‌کردند که ما با نماینده آمریکا در منطقه دیدار کردیم.

کارشناس عرصه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: امروز تمام این دول مرتجع حوزه خلیج‌فارس با پشت‌گرمی به قدرت‌های غربی و نیز بهره‌مندی از ثروت‌های طبیعی خود، برای حفظ موجودیت خودشان پول خرج می‌کنند تا ضمن تأمین منافع غرب در منطقه با بکار بردن نام جعلی خلیج‌فارس گاهی حرفی هم برای گفتن داشته باشند و خودی نشان دهند.

منصوری بابیان اینکه حکام وابسته و دست‌نشانده هرروز موضوعی را علیه کشورمان علم می‌کنند، تصریح کرد: یک روز مسئله وهابیت را عنوان می‌کنند و روز دیگر هم‌روی نام خلیج‌فارس مانور می‌کنند و لذا این هجمه و برنامه‌های ضد ایرانی آن‌ها تمام‌شدنی نیست و حتی اگر یک روزی گفتند نام واقعی منطقه همان خلیج‌فارس است قطعاً در پی طراحی توطئه‌ای دیگر علیه کشورمان خواهند بود چون کینه آن‌ها نسبت به ما تمامی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها