کاخ الیزه اعلام کرد که رؤسای جمهور ایران و فرانسه در گفتگویی تلفنی بر سر لزوم همکاری جهت حفظ توافق هسته ای ایران به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۶۳
توافق روسای جمهور ایران و فرانسه بر لزوم همکاری جهت حفظ برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، کاخ الیزه روز یکشنبه روایت فرانسوی‌ها از مکالمه تلفنی «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را منتشر کرده و با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف در گفتگویی تلفنی توافق کردند که طی هفته های آینده برای حفظ توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران (برجام) با یکدیگر همکاری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که رئیس جمهور فرانسه در این گفتگوی تلفنی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، به همتای ایرانی خود پیشنهاد داد مذاکرات «موضوعات ضروری دیگری» همچون برنامه های موشکی تهران، فعالیتهای هسته ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ و «بحرانهای مهم منطقه ای» در خاورمیانه را نیز دربرگیرد.

شایان ذکر است که دولت آمریکا افزون بر تلاش برای جلب حمایت سایر کشورها از وضع تحریمهای جدید علیه ایران، بارها تهدید کرده است که از این توافق مهم و تاریخی خارج می شود.

این در حالی است که ساعاتی پیش، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که «ترزا می» نخست وزیر این کشور در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان توافق کردند که برجام گسترش یافته و دیگر حوزه های فعالیت ایران از جمله برنامه دفاع موشک بالستیک این کشور را نیز دربر گیرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است: «طرفین تعهد کردند که به صورت تنگاتنگی با آمریکا درباره نحوه مواجهه با فعالیت های بی ثبات کننده ایران از قبیل مسائلی که باید در توافق جدید گنجانده شود، به همکاری بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها