عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوارای اسلامی گفت: درج نام‌های جعلی در کنار و یا به جای خلیج فارس از حدود چند دهه پیش آغاز و در دستور کار سردمداران برخی از کشورهای عربی و غربی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۵۶
درج نام جعلی برای خلیج فارس در دستور کار چه کسانی است؟

به گزارش جام جم آنلاین اصغر مسعودی نماینده استهبان با اشاره به اسناد تاریخی موجود در متون لاتین، عربی وفارسی افزود:بر مبنای مستندات تاریخی از روزی که بشر به نگارش تاریخ مبادرت و برای مکان‌های جغرافیایی نام‌هایی را انتخاب کرد، آبراه جنوبی و جدا کننده فلات ایران از شبه جزیره عربستان با نام دریای پارس نامیده شد.

وی تعبیر و سخنان کینه جویانه برخی کشورها،در نامیدن خلیج فارس با عناوین مجعول را ناشی از نگاه غیرعلمی و آگاه نبودن از متون تاریخی موجود عنوان کرد و گفت:این برخوردها یا از سرجهالت و یا از سر عناد است اما در نگاه کلی باید بدانیم که برخی کشورها بخصوص آمریکا با دشمنی که دارند از چنین راههایی وارد مخالفت با جمهوری اسلامی ایران می شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور باید ادعاهای واهی را از طریق مراجع قانونی و حقوقی بین المللی پیگیری کنند افزود: خلیج فارس پهنه آبی ایرانی است و اگر دلیل و یا مدارکی در این بخش وجود دارد باید از طرف مدعیان با استدلال ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها