معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با جام‌جم جزئیات اعترافات متهم و گزارش پزشکی‌ قانونی را تشریح کرد

انگیزه شیطانی برای قتل محمدحسین +عکس

عامل قتل پسر دانش‌ آموز در مشهد، سناریوی خود را برای ربودن و آزار محمدحسین و قتل او تشریح کرد. پزشکی قانونی آزار و اذیت قربانی را رد کرده و ضربه جسم سخت به سر پسر بچه علت اصلی مرگ است.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۵
انگیزه شیطانی برای قتل محمدحسین +عکس

حسن حیدری، معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با جام‌جم در تشریح این جنایت هولناک گفت: چهارشنبه هفته گذشته پسر بچه 10 ساله به نام محمدحسین در محله قوچانی مشهد از خانه خارج می‌شود تا به مدرسه برود. در آن روز، راننده سرویس به دنبال او نمی‌رود و مادرش در تماس با آژانس درخواست خودرو می‌کند. دقایقی بعد پراید سفید‌رنگ، مقابل پسر بچه توقف می‌کند و محمدحسین به تصور این که آژانس است، سوار می‌شود. دقایقی بعد راننده دیگری به مقابل خانه می‌آید و اعلام می‌کند از طرف آژانس است. در این هنگام مادر محمدحسین متوجه می‌شود پسرش سوار خودرویی غیر از آژانس شده است.

وی ادامه داد: ساعت 11 و 55‌دقیقه پسر بچه سوار خودرو می‌شود و مادرش ساعت 12 و 50 دقیقه موضوع را به کلانتری اطلاع می‌دهد و ساعت 13و15‌دقیقه پلیس آگاهی وارد ماجرا می‌شود. براساس اعترافات متهم، او در این بازه زمانی پسر بچه را از شهر مشهد خارج کرده بود تا نقشه اش را اجرا کند.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که جسد کودک در منطقه طرقبه شاندیز کشف شد. با توجه به حساسیت ماجرا، با دستور دادستان مشهد پرونده در دادسرای مشهد رسیدگی و تحقیقات برای کشف راز قتل آغاز شد و دستورات لازم را صادر کردم.

معاون دادستان مشهد با اشاره به دستگیری متهم در شامگاه پنجشنبه خاطرنشان کرد: متهم به قتل که پسر 27 ساله‌ای است، 33 ساعت بعد از جنایت در خانه‌اش دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد. او درباره انگیزه‌اش از جنایت مدعی بود به خاطر درگیری بر سر کرایه، پسر‌بچه را به قتل رسانده که این اعترافات مقرون به واقع نبود. به همین خاطر روز شنبه دوباره از او تحقیق کردیم که این بار ادعاهای جدیدی مطرح کرد.

فحش داد کشتمش

سجاد 27 ساله دیروز در درباره زندگی شخصی‌اش گفت: متولد خرداد 1370 هستم و سال 92 از دانشگاه پیام نور لیسانس حقوق گرفتم. در شاهرود زندگی می‌کردیم و از شش‌سال قبل به مشهد آمدیم. دو خواهر دارم که ازدواج کرده اند و پدرم بازنشسته است. پراید متعلق به پدرم بود که آن را برای کار در اختیار من قرار داده بود. با پراید در تاکسی اینترنتی کار می‌کردم.

وی درباره علت قتل پسر بچه هم گفت: او را به جاده شهرک صنعتی بردم و لباس‌هایش را بیرون آوردم. دست و پاهایش را بستم و او را داخل صندوق عقب انداختم. التماس می‌کرد ولی خودش مقصر بود. چون به من فحش داد.

اعترافات جدید متهم

قاضی حیدری با اشاره به اعترافات جدید متهم به قتل اظهار کرد: متهم لیسانس حقوق دارد و در نزدیکی خانه مقتول زندگی می‌کند. او بعد از پایان درس با خودروی پدرش مسافرکشی می‌کرده و بتازگی کار در تاکسی اینترنتی را آغاز کرده بود. روز حادثه او در کنار خیابان منتظر مسافر بوده که با پسر بچه روبه‌رو شده و پیش او می‌رود. محمدحسین از او می‌پرسد که شما آژانس هستید که متهم می‌گوید بله و پسربچه سوار خودرو می‌شود. راننده یک‌سوم مسیر را به سمت مدرسه می‌رود و در این مدت اسیر وسوسه شده و تغییر مسیر می‌دهد. محمدحسین به تغییر مسیر مشکوک شده و اعتراض می‌کند.

متهم با این ادعا که مسیرهای زیادی برای رساندن او به مدرسه است، پسر‌بچه را فریب داده و او را به سمت خارج از شهر می‌کشاند. او در حالی که به دلیل مقاومت پسربچه نمی‌تواند نیت خود را عملی کند با سنگ ضربه‌ای به سر محمدحسین می‌زند و بعد با چاقو ضربانی به کتف و سینه او وارد می‌کند. تعداد ضربات چاقو حدود شش ضربه بوده است. متهم پس از قتل، لباس و کیف پسر‌بچه را با خود به محل دیگری می‌برد و مخفی می‌کند که پس از دستگیری و اعتراف متهم، این وسایل کشف شد.

علت مرگ

این مقام قضایی درباره گزارش پزشکی قانونی هم گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، ضربه جسم سخت به جمجمه پسر‌بچه علت اصلی مرگ بوده و کارشناسان تعرض به مقتول را رد کرده‌اند. همچنین خراش روی بدن محمد حسین وجود دارد که نشان می‌دهد او در برابر متهم مقاومت کرده و با او درگیر شده بود.

حیدری خاطرنشان کرد: متهم فردا برای بررسی سلامت روحی و روانی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود و بزودی با انتقال به محل جنایت، صحنه قتل را بازسازی می‌کند.

هشدار معاون دادستان

معاون دادستان مشهد با اشاره به رسیدگی سریع به این پرونده در دادسرا گفت: با توجه به این که این ماجرای تلخ باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده و برای حفظ امنیت مردم، با دستور دادستان مشهد به این پرونده به‌صورت ویژه و سریع در دادسرا رسیدگی می‌شود تا پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.

وی هشدار داد: باید از آموزش و پرورش تحقیق شود که نیامدن سرویس مدرسه به والدین این کودک اعلام شده است یا نه؟ زمانی که قصد ثبت‌نام برای سرویس مدرسه را دارند با والدین دانش‌آموز تماس می‌گیرند و برای کنسل شدن آن هم باید با والدین دانش‌آموزش تماس بگیرند. افرادی که فکر مجرمانه در سر دارند هم بدانند دستگاه قضایی با مجرمان برخورد جدی خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد آنها با اقدامات خود امنیت جامعه را برهم بزنند.

محمد غمخوار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها