دیگر کمتری کسی است که ایلان ماسک و امپراتوری عظیمش را نشناسد. او تا به حال آن‌قدر شرکت‌های مختلفی راه اندازی و فعالیت‌هایی زیادی را رهبری کرده که ذکر تک‌تک آنها مطالب جداگانه‌ای می‌طلبد. مدیرعامل تسلا، هایپرلوپ، اسپیس‌ایکس و بورینگ کمپانی مسلما روزهای شلوغ و پر مشغله‌ای دارد؛ بنابراین عملکرد او در اداره‌ جلسات کاری متعدد می‌تواند راهکار‌های قابل اتکایی به مدیران جوان بدهد تا آنها با به کار بستن‌شان بتوانند جلسات کاری خود را بخوبی پیش ببرند، تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند و موفقیت برای خود و تیمشان به ارمغان آورند.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۴۴
ویژگی‌های جلسات کاری ایده‌آل از نظر ایلان ماسک

به گزارش دیجیاتو و به نقل از Daily Mail، او اخیرا به 37 هزار نفر از کارمندان شرکتش، ایمیل زده و سعی کرده به آنها شش راهکار اساسی برای موفقیت در جلسات کاریشان معرفی کند. در میان این شش پیشنهاد، سبک عجیب و غیرمنتظرهای نیز مشاهده میشود که خواندنشان خالی از لطف نیست.

در ایمیل مستقیم ایلان ماسک به کارمندان تسلا، تمام اشارات به صرفهجویی در زمان اختصاص دارد. تمرکز وی بر این مسأله به قدری بالاست که او حتی به تیمش پیشنهاد میکند، در صورتی که شرکت در یک جلسه ممکن است بازدهی بالای آنها را پایین آورد میتوانند قوانین شرکت را زیر پا بگذارند و به این جلسات نروند! کدام مدیری است که بتواند به کارکنانش اجازه دهد حرفهای او را نشنوند و کار خود را ادامه دهند؟ جواب شاید فقط ایلان ماسک موفق، نابغه و توانمند باشد.

میتوان توصیههای او را در شش مورد مجزا خلاصه کرد و با به کار بستن آنها از جلسات کاری مفید و کوتاهی برخوردار بود.

جلسات کاری نباید شلوغ و بزرگ باشد

از نظر ایلان ماسک جلسات کاری بزرگ، نقطه ضعفی برای کمپانیهای عظیم به حساب میآید، زیرا اصولا در بدترین مواقع رخ میدهند. او به کارمندانش پیشنهاد میکند به طور کلی از آنها چشم بپوشید و اگر مطلبی آن قدر مهم است که نیاز دارد حتما جلسه شلوغی برای مطرح شدنش برگزار شود، بهتر است زمانش کوتاه باشد.

تعداد جلسات نباید زیاد باشد

او به کارمندانش میگوید از برگزاری جلسات متعدد جلوگیری کنند، مگر آنکه مجبور باشند مطلب بسیار ضروری و مهمی را در آنها بیان کنند. پس از برطرف شدن مشکلات ضروری بهتر است تعداد جلسات کاری کاهش یابد و میان آنها حداقل چند روز فاصله بیفتد.

هر زمان که جلسه بازدهی خود را از دست داد، تمامش کنید

ماسک پیشنهاد میکند اگر در یک جلسه کاری یا حتی حین یک تماس تلفنی، متوجه شدید دیگر مسألهای باقی نمانده یا ادامه دادنش اصلا مفید نیست، همان لحظه جلسه یا تماس تلفنی را به پایان برسانید. از نظر ماسک، اینکه شما زمان با ارزش یک نفر را تلف کنید، بسیار زشتتر از وقتی است که یکدفعه صحبتش را قطع یا جلسه را ترک کنید.

در آنها همه چیز توضیح داده شده و مطلب گنگی باقی نمیماند

به گفته ماسک، عبارات خلاصه یا اصلاحات گنگ در جلسات تسلا وجود خارجی ندارند. به کلی بهتر است تمامی مطالبی که نیاز به توضیح بیشتر دارند کاملا تشریح شده تا از نارساییهای احتمالی و هدر رفتن وقت جلوگیری شود.

ارتباطات مستقیم است و سلسله مراتب اداری در آنها جایی ندارد

اگر ایدهای به ذهن کمترین مرتبه تا بالاترین مقام حاضر در جلسه میرسد، باید همان لحظه آن را بیان کند. اگر سلسله مراتب رعایت شود به طور قطع از نبوغ ایده کم میشود و وقت هم هدر خواهد رفت.

در جلسات، منطق حاکم است نه قوانین

ماسک معتقد است منطق میتواند راهنمای مفیدتری نسبت به قوانین باشد، زیرا قادر است مسیر موفقیت را روشنتر کند. اگر رعایت یک قانون در موقعیتی مشخص مسخره به نظر بیاید و غیرعملی باشد، بهتر است سراغ منطق رفته و راهحلی عملی برای آن پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها