بزرگترین محموله قاچاق انسان روز گذشته توسط ماموران گمرک کشف شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۲۳
توقیف بزرگترین محموله قاچاق انسان +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی گمرک ایران، این محموله شامل 16 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در لا به لای بار نخ یک تریلر ترانزیتی مخفی شده بودند و قصد داشتند به شیوه قاچاق از مرزهای رسمی کشورمان خارج شوند.

بنا بر این گزارش، ماموران گمرک در مجموع طی یک هفته گذشته پنج محموله قاچاق انسان به تعداد 28 نفر را به جرم قاچاق دستگیر کردند. این افراد که عمدتا اتباع کشورهای همسایه بودند و البته در بین آنها اتباع کشورمان هم مشاهده گردید، قصد داشتند با پنهان شدن در لا به لای محموله های خروجی از ایران به مقصد ترکیه به صورت قاچاق خارج شوند اما با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری و رصد اطلاعات موفق به اینکار نشدند.

ماموران گمرک سال گذشته موفق به کشف بیش از 500 مورد قاچاق انسان شدند اما در سالجاری بدلیل شرایط برخی کشورهای همسایه و همچنین تجهیز گمرکات کشورمان به دستگاههای کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است. قاچاق انسان عمدتا در بار پنبه، نخ، کنجد و محصولات پتروشیمی صورت می گیرد.

کشفیات متعدد قاچاق از سوی گمرک ایران این سازمان را در رده یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک قرار داده است.

گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام اول در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات انواع قاچاق را در دنیا به نام خود ثبت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها