عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

با وجود مشکل بیکاری و ازدواج جوانان،30 هزار میلیارد تومان صرف سیگاری‌ها می‌شود!

رئیس فراکسیون جوانان در مجلس در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

برخی قوانین، چالش هایی را برای جوانان ایجاد کرده است

رییس فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تربیت نیروی جوان در حوزه مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد این عدم تربیت و اهتمام در جهت انتقال تجارب به نسل جدید و جوانانی که در دهه های آینده مسئولیت های مدیریتی را در اختیار می گیرند، کشور را با مشکل هایی مواجه کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۱۷
برخی قوانین، چالش هایی را برای  جوانان ایجاد کرده است

سیدفرید موسوی در گفت و گو با جام‌جم آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 30 درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، افزود: جوانان فرهیخته ای که با کسب دانش، تخصص و مهارت در حوزه های مختلف در کنار تجارب ارزنده نسل اول انقلاب می توانند نقش اساسی و مهمی را در پیشبرد منافع ملی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه جوانان به عنوان سرمایه ملی به شمار می روند اما به نظر می رسد از این سرمایه ملی به درستی استفاده نمی شود، گفت: پیام مقام معظم رهبری در سال جاری به این نکته اشاره و نیز به لزوم استفاده از ظرفیت ها، توانمندی‌ها و شایستگی های نسل جوان تاکید داشت.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: جوانان در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی توانایی ها و دانش تخصصی را کسب کردند اما متاسفانه در لایه های مدیریتی کشور از جوانان استفاده نمی شود و فرصت برای بدست آوردن تجربه در اختیار جوانان قرار نمی گیرد، این عدم تربیت و اهتمام در جهت انتقال تجارب در نسل جدید برای جوانانی که در دهه های آینده مسئولیت های مدیریتی را در اختیار می گیرند، به نظر می رسد کشور را با مشکل هایی مواجه کند.
وی با اشاره به تشکیل فراکسیون جوانان مجلس و شروع فعالیت رسمی آن در سال گذشته یادآور شد: تبیین ظرفیت ها و توانمندی های حوزه جوانان کشور در مجلس شورای اسلامی و انعکاس مطالبه جوانان و حل مشکلات آنان در نهادهایی که در توان باشد، از عمده ماموریت های این فراکسیون است.
موسوی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های طرح، در نشست های مختلف مجلس برای اعلام خواسته ها تلاش کردیم و بیانیه های مختلفی نیز در این زمینه منتشر شده است. از سوی دیگر تلاش شده تا بودجه های لازم برای حوزه جوانان و نیز اقدامات و فعالیت ها در این حوزه را تقویت کنیم تا باعث رشد و توسعه فعالیت های مرتبط با جوانان شود و همچنین با اقدامات مشترکی که صورت می گیرد، مسائل و مشکلات حوزه جوانان مرتفع شود.
رئیس فراکسیون جوانان در مجلس با اشاره به اقدامات مرکز پژوهش های مجلس در خصوص فراکسیون جوانان اظهار داشت: از نظر قانونی در صدد شناسایی قوانین و مقرراتی که چالش هایی را برای حوزه جوانان ایجاد کرده است و به نظر می رسد باید اصلاح شوند، هستیم؛ همچنین صاحب نظران و کارشناسان مختلفی در این خصوص فعالیت می کنند تا به مرور بتوانیم این قوانین و مقررات را به مجلس ارائه داده و با اصلاح این قوانین بتوانیم بستر لازم را برای رشد و شکوفایی جوانان کشور فراهم کنیم.
وی با اشاره به موفقیت ها در زمینه اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان ابراز داشت: نمی توان گفت تمهیدات در نظر گرفته شده ناموفق بوده چراکه در بسیاری از حوزه ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد آن هستیم؛ کارهایی که در جهت تقویت تشکل‌های مردمی جوان محور و نیز تشکل هایی که وزارت ورزش در جهت تقویت مشارکت جوانان پیگیری و انجام داده است، ازجمله اقداماتی بوده که در سال های اخیر توسط دولت صورت گرفته است.
موسوی با بیان اجرای قوانین مصوب شده در حوزه جوانان ادامه داد: اخیرا گزارشی در خصوص نحوه اجرای این قوانین در حوزه جوانان از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است و فراکسیون جوانان نیز در جهت فعال کردن بخش هایی از قوانین که مسکوت مانده، تلاش و آن را پیگیری می کند زیراکه هدف تنها قانونگذاری نیست.
رئیس فراکسیون جوانان در مجلس تاکید کرد : برخی قوانین مصوب شده، چالش هایی را برای حوزه جوانان ایجاد کرده است و در حال تهیه لیست این قوانین هستیم تا با استفاده از ظرفیت های قانونی بتوانیم این قوانین و یا در صورت لزوم نحوه اجرای آن را اصلاح کنیم.
وی در پایان گفت: هفته گذشته در جلسه مجمع عمومی فراکسیون جوانان نیز به پالایش قوانین مرتبط با جوانان تاکید شد و در سال جاری برای اصلاح قوانین و نیز فعال کردن قوانینی که مسکوت مانده است تلاش خواهد شد.


نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها