صدراعظم آلمان در حالی به دیدار رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید رفت که آینده توافق هسته ای ایران، محور اصلی گفتگوی این دو نفر است.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۹۵
توافق هسته ای ایران؛ محور گفتگوی مرکل با ترامپ در کاخ سفید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید میزبان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است. در این دیدار که پس از سفر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن انجام می گیرد، مهمترین مسائل بین المللی مورد گفتگو قرار می گیرد.

ترامپ در آغاز این دیدار مناسبات واشنگتن و برلین را عالی ارزیابی کرد و خواستار تعمیق روابط دو جانبه شد. به ادعای وی روابط دو کشور از ابتدا نیز بسیار عالی بوده است اما برخی متوجه آن نمی شوند.

رئیس جمهور آمریکا ضمن تبریک پیروزی حزب مرکل در انتخابات پارلمانی اخیر آلمان، وی را «زنی فوق العاده» نامید.

وی همچنین با اشاره به مطرح شدن موضوع «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در این دیدار، گفت انتظار به دست آمدن نتیجه مشخصی از این دیدار ندارد.

در ادامه نیز مرکل با بیان این که تشکیل دولت جدید آلمان بیش از آنچه که انتظار می رفت طول کشید تاکید کرد برای وی مهم بود که واشنگتن اولین مقصد سفر خارج از اروپایش باشد چرا که قصد داشته همکاری ها با ترامپ را تعمیق کند.

این در حالی است که مناسبات برلین-واشنگتن در ماه های اخیر به ویژه بر سر تصمیمات اقتصادی دولت ترامپ و افزایش تعرفه واردات محصولات اروپایی دچار تنش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها