نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پی تعطیلی بازارچه مرزی شهرستان بانه به دلیل افزایش تعرفه‌های گمرک اعلام کرد: در راستای تعطیلی بازارها در بانه، مریوان و سقز، فردا (پنجشنبه) هیاتی از تهران متشکل از تیم‌هایی از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد به کردستان بیایند تا از نزدیک بازارچه‌ها ( سقز، مریوان و بانه ) را ببینند و گزارش کارشناسی خود را ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۹۰
اعزام تیمی از سه وزارتخانه به کردستان درباره بازارچه‌های مرزی

محسن بیگلری در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین ضمن ابراز تاسف و گله‌مندی از وعده های مسئولان در خصوص بازگشایی مرزهای استان اظهار کرد: در راستای پیگیری مشکلات و بازگشایی مجدد مرزها، رایزنی های زیادی با مسئولان کشوری صورت گرفته است که متاسفانه بی نتیجه مانده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "کولبری را به عنوان قاچاق منظور نکنید و منظور از برخورد با قاچاق، قاچاق سازمان یافته است" کولبران برای امرار معاش تنها روزانه چند کیلو کالا را جابجا می‌کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در این راستا فردا (پنجشنبه) هیاتی از تهران، متشکل از تیم‌هایی از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد به کردستان بیایند تا از نزدیک بازارچه‌ها ( سقز، مریوان و بانه ) را ببینند و گزارش کارشناسی خود را ارائه دهند.

بیگلری گفت: امید است تا هرچه زودتر بازارچه ها بازگشایی شوند و مصوبه‌ای که وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی با استاندار وقت در اسفند ماه 95 امضاء کرده اما تا به امروز اجرایی نشده است نیز اجرا گردد تا مشکل حقوق و بیمه کولبران رفع شود.

وی درباره سرانجام پذیرش کولبری به عنوان شغلی رسمی بیان کرد: موضوع به رسمیت شناختن کولبری به عنوان شغل، در قالب طرحی در مجلس مطرح شده است و کمیسیون‌ها نیز در حال بررسی این طرح هستند تا هرچه زودتر به صحن علنی مجلس برود و امیدواریم نمایندگان از این طرح حمایت کنند.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها