جگوار نسخهٔ اسپرتی از سدان XE خود را بنام 300 Sport معرفی کرده است. این مدل به قدرتمندترین پیشرانهٔ چهار سیلندر جگوار مجهز است.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۸۳
جدیدترین پلنگ بریتانیایی‌ها +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، این موتور که از خانوادهٔ پیشرانه‌های Ingenium جگوار-لندروور است، از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربو بوده و 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

300 Sport برای قرارگیری در جایگاهی پایین‌تر از مدل شش سیلندر XE S طراحی شده اما برخلاف XE S که خودرویی دیفرانسیل عقب است، 300 Sport به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

این ویژگی موجب شده سدان اسپرت چهار سیلندر جگوار ظرف 5.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

XE 300 Sport در ظاهر هم با ویژگی‌های منحصربه‌فردی از دیگر مدل‌ها متمایز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم ساتن تیره در قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب و اطراف جلوپنجره اشاره کرد.

علاوه بر این، برای این ماشین رینگ‌های منحصربه‌فرد 19 و 20 اینچی هم ارائه شده است درحالی‌که امکان انتخاب رنگ‌های بیرونی سفید، نقره‌ای، مشکی و قرمز هم برای آن وجود دارد.

در کابین XE 300 Sport هم تغییراتی انجام شده که شامل مواردی چون دوخت زردرنگ روی غربیلک فرمان، صندلی‌ها و رو دری‌ها می‌شود.

در اینجا همچنین نمایشگر لمسی 10 اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro هم به‌صورت استاندارد ارائه شده است؛ اما جگوار اعلام کرده است که تیپ 300 Sport را برای مدل XF هم ارائه خواهد کرد.

این مدل مجهز به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 دیزل با 300 اسب بخار قدرت بوده و باهم ویژگی‌های داخلی و خارجی XE 300 Sport ارائه خواهد شد. قیمت XE 300 Sport اما در بریتانیا از 45,160 پوند معادل 64 هزار دلار آغاز می‌شود.

هم‌زمان با معرفی جگوار XE 300 Sport اما یک رکورد جالب توسط این ماشین نیز به ثبت رسیده است.

در این رابطه، بین اسکیت‌باز سرعتی مجارستانی دارندهٔ مدال طلای المپیک «Shaolin Sandor Liu» و جگوار XE 300 Sport مسابقه‌ای برگزار شد تا معلوم شود که در یک پیست یخی او سریع‌تر است یا خودرو سپس نهایتاً Sandor Liu توانست پیست یخی را در زمان چهار دقیقه و چهار ثانیه طی کند درحالی‌که جگوار همین پیست را با رانندگی «Sean Haughey» در زمان سه دقیقه و سه ثانیه با میانگین سرعت 59 کیلومتر در ساعت طی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها