موسوی لارگانی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

برخی جانبازان در حال جان دادن هستند اما کمیسیون تائید نمی کند!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: به نظر بنده کاری که باید در برابر جانبازان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و آزادگان انجام می شد مورد اهمیت قرار نگرفته و نیز حق واقعی آنان پرداخت نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۹۱
برخی جانبازان در حال جان دادن هستند اما کمیسیون تائید نمی کند!

ناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، درباره اجرای تعهدات مجلس در برابر جانبازان کشور گفت: روز جانباز را به جانبازان عزیز کشور تبریک عرض می کنم چراکه این قشر خدمات ارزنده ای را به کشور داشته اند؛ اگر ایثارگران، جانبازان، ایثارگران و شهدای بزرگوار نبودند مشخص نبود امروز سر ما بر کدامین بالین بود و با از خودگذشتگی، جان و سلامتیشان را برای امنیت و رفاه مردم دادند بنابراین باید تلاش کنیم حقی که این عزیزان بر گردان ما دارند را ادا کنیم.
وی افزود: تا جایی که بنده بررسی کردم نتوانستیم 30 درصد نیاز جانبازان را نیز فراهم کنیم؛ در برخی کشورها برای افرادی که به نحوی در جهت حفظ امنیت کشور حادثه ای دیده باشند، احترام بسیاری قائل هستند، حتی تنها برای حضور سربازی در جنگ جهانی دوم بدون رخداد حادثه ای، تندیس تهیه می کنند اما برخی جانبازان ما بیش از 30 سال است که در آسایشگاه ها بستری هستند و نگهداری بعضی از این عزیزان برای خانواده ها دشوار است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه جانبازان توقعی ندارند اما مسئولین ما متاسفانه وظیفه خود را در برابر جانبازان انجام ندادند. در برخی موارد در الفاظ عمومی گفته می شود تا چه زمانی فرزندان جانبازان و شهدا باید برای دانشگاه، کار و برنامه های دیگر سهمیه داشته باشند.
موسوی لارگانی ادامه داد: سوال من این است فرزند شهیدی که حتی برای لحظه ای پدر خود را ندیده و آغوش گرم او را احساس نکرده است و یا فرزند جانبازی که پدرش روزی و یا ساعتی یک بار شهید می شود، اگر کمکی در تحصیل وی شود آیا کمک بزرگی انجام شده است؟
وی گفت: به نظر بنده از دلایلی که نتوانسته ایم حق جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا را بدهیم این است که برخی از مسئولین که در راس بنیاد شهید و جانبازان هستند ، درد کشیده این گروه ها نیستند و نمی دانند این عزیزان باید چه رنجی را تحمل کنند.
موسوی لارگانی تأکید کرد: برخی مواقع سخت گیری های بسیاری صورت می گیرد اما جانبازان زیادی در آن زمان هدفشان در راه خدا بوده است و هدف دیگری نداشته اند و برخی از آنان با وجود اینکه نفسشان در نمی آید، به دلیل نداشتن مدارک بالینی کمیسیون ها و پزشک هایی که درد جانبازان را احساس نمی کنند متاسفانه جانباز بودن این افراد را نمی پذیرند.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جانبازانی را سراغ دارم که در حال جان دادن هستند و زمانیکه به کمیسیون مراجعه کردند، به جای اضافه شدن درصدشان آن را نیز کاهش دادند در حالیکه تمام پزشکان در بیرون تایید می کنند که این افراد در اثر مواد شیمیایی و ترکش هایی که در بدن دارند این عارضه ها در وجودشان ایجاد شده است و در حال جان دادنند.
لارگانی اظهار داشت: این قشر رفتند تا ما در امان بوده و بتوانیم به راحتی زندگی کنیم؛ چرا باید در قبال این افراد وظیفه قانونی خود را انجام ندهیم؟ به نظر بنده کاری که باید در برابر جانبازان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و آزادگان انجام می شد مورد اهمیت قرار نگرفته و نیز حق واقعی آنان پرداخت نشده است.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها