گفت‌و‌گوی جام‌جم آنلاین با نویسنده و کارگردان تئاتر:

روایت سینه های سوخته در«بلوط‌های سوخته»

نمایشنامه «بلوط های سوخته» با نویسندگی و کارگردانی اسماعیل فیروزی به روایت بازماندگان حوادث تلخ جنگ می پردازد و با نگاهی به زندگی جانبازان و خانواده این عزیزان، گوشه‌ای از سختی‌های آن را به نمایش می‌گذارد که به مناسبت روز جانباز با کارگردان این نمایش گفتگو کرده ایم.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۹۲
روایت سینه های سوخته در«بلوط‌های سوخته»

اسماعیل فیروزی این روزها در حال تمرین نمایش «بلوط‌های سوخته» است؛ وی در گفت‌و گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره این نمایش و اهداف آن اظهار کرد: پیش از هر گفته ای به سهم خود یاد عزیزانی که به‌خاطر مردم این سرزمین درگیر فاجعه‌ای به وسعت بی‌نهایت و با قدرت بسیار بالا و نیز حملات تلخ شیمیایی و قربانی این جنایت شدند را گرامی می دارم.

نویسنده این نمایشنامه ادامه داد: اعتقاد دارم جانبازان تنها یک کلمه و یا مقوله‌ای مرتبط با یک دوره از تاریخ ما نیستند بلکه جمعیتی هستند که برای پایداری ایران در تمام طول تاریخ حضور داشتند و با توجه به ارتباط نزدیک ما با دوره این عزیزان قادر به درک وسعت این بزرگان هستیم.

فیروزی درباره داستان نمایش «بلوط‌های سوخته» گفت: نمایش در واقع روایت نسل دوم خانواده‌های درگیر با جنگ است،درباره افراد شیمیایی به عنوان نسل اول درگیر با مسائل شیمیایی به اندازه کافی صحبت شده است و تقریبا همگی با سختی‌های زندگیشان آشنا هستیم اما درباره خانواده، فرزندان و افرادی که به نوعی با این افراد درگیر هستند کمتر گفته شده است .

کارگردان این نمایش ادامه داد: نمایشنامه «بلوط‌های سوخته» روایت خانواده‌های این دست از جانبازانی است که درگیر مواد شیمیایی شده اند و حتی این بیماری و ناراحتی به برخی از افراد خانواده نیز منتقل شده است.

وی درباره اکران این تئاتر گفت: نمایش «بلوط‌های سوخته» از تاریخ 30 اردیبهشت تا 4 تیر ماه 97 در تالار محراب تهران از ساعت 9 شب اجرا خواهد داشت .

فیروزی با اشاره به عوامل این نمایشنامه بیان داشت: این‌ کار دارای 5 ترانه و آوای محلی شنیدنی است که برای این نمایش توسط استاد اکرام مهر آوا ساخته شده که به زبان لری است و برای زاگرس نشین‌ها بسیار جذاب هستند؛ همچنین این کار دارای طراحی حرکت‌های آیینی است که توسط خانم نازنین بهرامی این طراحی حرکت انجام شده و تهیه کننده این نمایشنامه نیز علی شاهانی است.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها