معاون امور مجلس سپاه در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

سپاه موفق ترین نیروی نظامی منطقه است

پاسدار کسی است که در حساسترین لحظه های تاریخ، از میان خلق برمی خیزند و همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن، گام برمی دارد،پاسداران انقلاب اسلامی ‌در راستای تداوم انقلاب با الهام از حضرت سالار شهیدان،اباعبدالله الحسین، پس از پیروزی انقلاب و با گذشت زمان، توان خود را افزایش داده و امروز در منطقه آشوب زده غرب آسیا اقتداری زبان زد را بر ای کشورمان به ارمغان آورده اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۷۲
سپاه موفق ترین نیروی نظامی منطقه است

محمد صالح جوکار معاونت امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید برنقش سپاه در امنیت پایدار کشور، این نیروی مردمی را موفقترین نیروی نظامی منطقه عنوان کرد. وی در گفتگو با جام جم آنلاین در این زمینه به سوالاتمان پاسخ داده که می خوانید.

عملکرد و نقش سپاه پاسداران در امنیت کشور چه در داخل و خارج از مرزها ،را چگونه ارزیابی می کنید؟

سپاه برخاسته از متن ملت است و نهادی که از بطن جامعه جوشیده باشد ثمره خوبی برای کشور محسوب می شود. سپاه پاسداران در سایه عنصر ایمان، رشادت ، ولایت مداری واعتماد مردم تقویت و رشد پیدا کرده و استخوان بندی این نیرو بر مبنای روش و منش و سیره ولایت و ایثاری که مردم در انقلاب داشتند تداوم پیدا کرده است.

سپاه در هشت سال دفاع مقدس درمقابل تجزیه طلبان و کودتاچیان موفق عمل کرد و با همراهی و وحدت این نیرو یکی از موفقترین نیروهای نظامی منطقه بشمار می رود.

حضرت امام (ره) درهر جا کاری بر زمین باقی می ماند آنرا به سپاه محول می کرد کما اینکه در بحث هواپیما ربایی در کشور حفاظت از این بخش به سپاه ابلاغ و واگذار شد و در کوتاه مدت شاهد بر طرف شدن این توطئه بودیم.

اکنون نیز شاهدیم که امور بسیار مهم به سپاه سپرده می شود و این نیرو،در سایه ایمان ،معرفت ،بصیرت و تدین نیروهای متعهد مردمی ،نقطه قوت و پشتوانه محکمی برای ملت ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر ماموریتی چه مستشاری در خارج از مرزها و یا در داخل کشور موفقیت های خوبی برای مردم داشته و هم اکنون امنیت را برای کشور رقم زده است.

سپاه پاسداران تاکنون چه نقشی در توسعه امنیت ملی کشور داشته است؟

ثباتی که امروز در منطقه ،کشورهای همسایه و بخش منطقه غرب آسیا شاهدیم در سایه سار ایثار شهدای مدافع حرم و بسیجیان کشور شکل گرفته است.

اگر امروز استکبار جهانی به چالش کشیده شده و به بن بست سیاسی درمقابل نیروهای مقاومت رسیده، این اتفاق محصول کار سپاه پاسداران است که توانسته امنیت پایدار را در شرق و غرب کشور با تکیه بر نقش مردم برقرار کند.

نقش مقتدارانه سپاه و توانمندی نظامی این نیرو با حضور درمنطقه بحران زده غرب آسیا موجب برخی انتقادات شده، واکنش شما به این سخنان چیست؟

برخی تصور می کنند که امنیت تنها در حوزه جغرافیایی کشور تعریف می شود در صورتی که اگر امروز جمهوری اسلامی ایران از امنیت قابل توجهی برخوردار بوده به دلیل تامین امنیت در خارج از مرزها است که توانسته یک محیط امنیتی برای کشور ترسیم و ایجاد کند.

محیط امنیتی با امنیت محیطی فرق می کند و لازمه کار این است که اگر در دورترین نقطه، دشمنان کشور با خلق وضعیتی دنبال این هستند که امنیت جمهوری اسلامی ایران را بر هم برنند نیروهای نظامی ما پیش دستانه عمل کنند .

ما در سایه سار کمک به دولتهایی که خواستار کمک به تامین امنیت و ثبات کشورشان هستند باید تهدیدات فرامرزی را از سر کشور خود رفع کنیم .اگر امروز مدافعان حرم نبودند چنین امنیت پایداری در منطقه وجود نداشت و اقتداری که شهدای حرم و رزمندگان مدافع حرم از خود نشان دادند باعث شد که ما از امنیت پایدار در منطقه چه در داخل و یا خارج کشور برخوردار باشیم.

در عرصه توانمندی های دفاعی کشور سپاه پاسدارن چه نقش در طراحی و تولید سامانه های نظامی داشته است؟

در سایه تفکر خلاقانه و فناوری نوین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، با بهره گیری از نیروهای توانمند داخلی در مراکز علمی و دانشگاهی، تولیدات بسیار خوبی در عرصه های دفاعی درصنایع موشکی ،سلاح‌های پدافند هوایی ،تسلیحات ضد زره ای ، و دریایی داشته که در افزایش قدرت و نفوذ کشور تاثیر به سزایی دارد.

چه ارزیابی از نقش سپاه پاسداران در سازندگی بخش های عمرانی و روستایی کشور دارید؟

سپاه پاسداران بعد از دفاع مقدس در راستای ارائه خدمت رسانی و ارائه الگوی کارآمدی انقلاب،درعرصه سازندگی پروژه های بسیار مهمی که باید توسط پیمانکاران خارجی انجام می شود را توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتر درحال اجرا و انجام دارد.

قرارگاه خاتم در پروژه های ساخت سدهای ،آبی و خاکی ، پروژهای نفتی و عمرانی ،کمک شایانی برای دولت در عرصه رشد کشور داشته و این نشان می دهد که پاسداری از انقلاب تنها به معنای سلاح دست گرفتن نبوده و هرجا کشور نیازمند حمایت و پشتیبانی باشد با انعطافی که یگان های سپاه در سراسر کشور دارند در خدمت مردم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها