به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. ستون به احترام زمین، آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیش‌مان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری می‌کند)، بشتابید.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۹۹
به احترام زمین

دوستداران و فعالان محیط زیست در آخرین هفته از اولین ماه سال جدید نیز چون هفتههای گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این تلاش و فعالیتهای سبز را به اطلاع رسانه حامی خود، جامجم رساندند.

پاکسازی با جشنواره بادبادکها در خراسان شمالی

انجمن طنین پاکبانان، در چهل و چهارمین برنامه خود در شهر شیروان استان خراسان شمالی، همزمان با جشنواره بادبادک ها، منطقه شیرکوه را از زبالهها پاکسازی کردند.

جشن تولد فروردینیهای خوزستان در طبیعت

جشن تولد درختی برای متولدان فروردینماه در پارک شهید مطهری شهر شوشتر استان خوزستان برگزار شد. این جشن تولد با همت انجمن هواداران کارون زلال برپا و با توزیع کیسه زباله و بروشور به شهروندان حاضر در پارک همراه شد تا توجه شهروندان را به این مساله مهم جلب کند.

گروه رفتگران طبیعت خوزستان هم در نود و ششمین برنامه محیط زیستی خود در شهر بهبهان به پاکسازی بوستان پردیس پرداختند. همچنین در شهرستان لالی خوزستان، ششمین نشست سمنهای محیط زیستی شمال این استان به میزبانی انجمن دوستداران محیط زیست لالی و با حضور 21 تشکل محیط زیستی به منظور هم افزایی بیشتر این تشکلها برگزار و پیرامون مسائل متعدد زیستمحیطی منطقه بحث و تبادل نظر شد.

از سوی دیگر منطقه حفاظتشده دشت برم در شهرستان کازرون استان خوزستان با شرکت جمع بزرگی از تشکلهای محیط زیستی و مردم دوستدار طبیعت و نیز همکاری پرسنل حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد. تشکلهای مردم نهاد از جمله انجمن سیزده فروردین، میراث پریشان، انجمن دوستداران محیط زیست فارس شعبه کازرون، حامیان شهر سبز، انجمن حامیان بلوط زاگرس فارس و پرسنل اداره آموزش و پرورش این شهرستان، حدود 600 هکتار از منطقه دشت برم را طی چند مرحله پاکسازی کرده و زبالههای جمعآوری شده را که جمعا به 14 تن میرسید به اولین سایت دفن زباله انتقال دادند.

آموزشهای محیط زیستی به کودکان ایلامی

به منظور فرهنگسازی برای کودکان درخصوص حفظ محیط زیست، انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان استان ایلام با حضور در مهدکودک و پیشدبستانی شمیم به کودکان اهمیت و شیوه جمعآوری زباله و استفاده از لیوان دائمی به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف را آموزش دادند.

صبحانه سالم، بهانه پاکسازی طبیعت در چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته سلامت در شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری، برنامه صبحانه سالم و پاکسازی محیط با مشارکت آموزشگاه سینا و سمن سامان پویا برگزار شد.

زحمات بچههای فارس به ثمر نشست

انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید استان فارس در برنامهای مشترک با انجمنهای دانشجویی، انجمن آب و شرکت پاک سرشت به پاکسازی بخشی از حاشیه جاده ییلاقی اقلید ـ یاسوج اقدام کردند که در نهایت بالغ بر یک تن زباله در این مسیر جمعآوری و به محل دفن زباله شهر اقلید منتقل شد.

همچنین به همت انجمن همیاران و پاکسازان اقلید از سال 94 اقدام به کاشت بذر درختان جنگلی و گیاهان مرتعی شده بود که سرانجام در فروردین ماه این تلاش نتیجه داد و بادامهای یک ساله، دوساله و سه ساله در پارکهای بزرگ پارسیان و پارک جنگلی به وسعت 208 هکتار به شکوفه نشست .

در برنامهای دیگر و با پشتیبانی اداره آموزش و پرورش، جمعی از دانشآموزان پایه هفتم مدرسه مقداد، پرسنل منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست، اداره بهداشت شهرستان و دهیاری همت آباد و تشکل مردم نهاد دلجویان پاسارگارد، تفرجگاه ابوالمهدی در پاسارگاد استان فارس پاکسازی و همچنین سیدیهای آموزشی و بروشورهای تبلیغی در راستای پویش بیزباله میان دانشآموزان و سایر شرکتکنندگان توزیع شد.

ساماندهی پسماندهای ساحل بوشهر

در نشستی که با همت انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه در استان بوشهر و اداره بنادر و دریانوردی برگزارشد، حجم پسماندها که مختص نوار ساحلی است، بررسی و مقرر شد شهرداری سطلهای زباله را بر دیوار ساحلی نصب کند و اداره بندر و دریانوردی به منظور کنترل مخازن پسماند شناورها، آموزشهای لازم را با همکاری انجمن به افراد درگیر و شهروندان و گردشگران بدهد. همچنین دومین برنامه جمعههای پاک، بخشی از ساحل بندرگناوه با مشارکت شهروندان و با برنامهریزی این انجمن پاکسازی شد.

طبیعتگردی و پاکسازی طبیعت البرز

در شهر ساوجبلاغ استان البرز، طبیعتگردی و پاکسازی روستای آغشت به وسیله سفیران طبیعت و همکاری اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ و شورا و دهیاری این روستا انجام شد.

پاکسازی کوههای خراسان رضوی از ته سیگار

انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در روز سلامت برای نجات زمین، ته سیگارهای قسمتی از کوهسنگی مشهد استان خراسان رضوی را با مشارکت مردم جمعآوری کردند. طی این اقدام مضرات این زباله کوچک برای مسافران و همشهریان تشریح شد.

هم، قایقگردی و هم پاکسازی سد مهاباد

بچههای خوب و طبیعت دوست شهرستان مهاباد استان آذربایجانغربی هم با همت قایقران انجمن ژیانه وهی ژینگه، سد مهاباد را پاکسازی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها