معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران از افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه از تاریخ یکم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و تایید فرمانداری، افزایش قیمت بلیت مترو در تاریخ اعلام شده اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۶۵
افزایش قیمت بلیت مترو از ابتدای اردیبهشت ماه

به گزارش جام جم آنلاین، غلامحسین آرام در گفت‌وگو با تسنیم درباره افزایش قیمت‌ حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در حال حاضر فقط مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در مورد قیمت متروی تهران و حومه به فرمانداری ارسال، اصلاح و تایید شد.

وی افزود: افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه از تاریخ یکم اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود و این افزایش قیمت نیز از 5 تا 20 درصد و بنابر تعیین مسیرها متفاوت خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران اعتراض‌ فرمانداری تهران در برخی بندهای مربوط به افزایش قیمت بلیت مترو را پذیرفت و این موضوع از ابتدای اردیبهشت اجرایی می‌شود.

آرام، درباره افزایش قیمت سایر ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها گفت:در مورد افزایش قیمت کرایه‌های سایر حمل‌ونقل‌های عمومی نیز هنوز مصوبه‌ای به فرمانداری ارسال نشده است.

وی تاکید کرد: فعلاً درباره افزایش قمیت‌های سایر ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه‌ای نداریم اما اگر بخواهد این موضوع هم اجرایی شود، باید ابتدا مصوبه لازم از سوی شورای شهر ارائه و سپس بررسی کارشناسی شود.

گفتنی است، با توجه به مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری تهران، قیمت بلیت تک سفره از 800 تومان به یک هزار تومان افزایش می‌یابد.ضمناً قیمت بلیت مترو خط فرودگاه امام(ره) نیز تا 7 هزار و 500 تومان رشد پیدا می‌کند.

افزایش قیمت بلیت‌های تک سفره تا سقف یک هزار تومان فقط مشمول بلیت‌های کاغذی است و قیمت کارت بلیت‌ها به این میزان افزایش نمی‌یابد.

برای دارندگان کارت بلیت تخفیف‌های 66 درصدی گرفته شده که البته این موضوع نیز بستگی به تعداد سفرهای مسافران دارد؛ دارندگان کارت بلیت مترو حتی اگر بلندترین مسیر را طی کنند نیز حدود 800 تومان کرایه می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها