رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

پیام خاص اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ برای انسان چیست؟

ترقی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

وظیفه سنگین جامعه ایرانی در قبال بعثت پیامبر

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی ایران را جلوه عملی از بعثت پیامبر اکرم دانست و گفت: وظیفه داریم مطابق با آرمان اصلی قرآن و پیامبر خدا که همانا سعادت واقعی بشر است در جامعه خود تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۴۱
وظیفه سنگین جامعه ایرانی در قبال بعثت پیامبر

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با جام جم آنلاین بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را یکی از مهمترین وقایع تاریخ جهان بشریت خواند و افزود: این واقعه منجر به نزول آخرین پدیده الهی و برنامه زندگی ماداوم العمر مسلمانان را تا پایان تاریخ ترسیم کرد. پیامبر با بعثت خود با ارایه آخرین راه کارهای دین اسلام بطور مکتوب فساد و تباهی را از چهره جامعه جاهل آن زمان زدود و بهره گیری از علم و دانش را در میان امت خود بدعت گذاشت.

وی با تاکید بر این که آیین های مکتوب در قرآن مجید که به پیامبر در روز مبعث نازل شده مصون از هرگونه تحریف است، تصریح کرد: پیاده سازی آموزه های قرآنی در جوامع قرآنی انسان ها را بسوی کمال ابدی هدایت خواهد کرد و بسیاری از مشکلاتی که انسان امروز با اآن دست به گیربان است را مرتفع کرده و جایگاه بشر را در بالاترین سطح ارتقاء می بخشد.

این فعال سیاسی جامعه اسلامی ایران را جلوه‌ای از بعثت پیامبر عظیم شان اسلام در حوزه اسلام عملی و سیاسی قلمداد کرد و گفت: حکومت اسلامی ایران نشانه ای از ابعاد زیبا و متعالی اسلام آن رسول بزرگوار است که در واقع می تواند الگویی برای دیگر جوامع بشری محسوب شود تا با پیاده کردن کامل دستورات قرآن در جامعه مسیر رشد معنوی و مادی انسانها را هموار کند.

عضو حزب موتلفه اسلامی وظیفه امت اسلامی ایران در قبال رسالت مبعث را وظیفه‌ای سنگین و خطیر یادکرد و خاطرنشان ساخت: اکنون 14 قرن از بعثت پیامبر گذشته است و روزبه‌روز مؤلفه‌ها و آموزه‌های آن با تلاش ائمه معصومین به سمت کمال یابی گراییده، اما باگذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز در سایه امام زمان(عج) و با هدایت جانشین امام معصوم یعنی ولایت‌فقیه اسلام عملی و سیاسی در جامعه ما ظهور کرده است. بنابراین ما باید تلاش کنیم تمام جلوه‌های زیبای اسلام ناب محمدی نه‌تنها در داخل بلکه در منطقه و جهان به شکل شایسته‌ای به منصه ظهور برسد تا سعادت بشر که یکی از آرمان‌های اصلی بعثت است به‌طور واقعی تحقق یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها