عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

برخی به جای قرآن و پیامبر به ترامپ و نتانیاهو توسل کرده‌اند!

عضو فراکسیون روحانیون مجلس لازمه شکست ناپذیری مسلمانان در برابر دشمنان را عمل به دستورات قرآن و رسول خدا دانست و با انتقاد از برخی از مرتجعین منطقه گفت: متاسفانه برخی بجای تمسک از قرآن و رسول خدا به ترامپ و نتانیاهو متوسل شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۳۲
برخی به جای قرآن و پیامبر به ترامپ و نتانیاهو توسل کرده‌اند!

حجت‌الاسلام‌ سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون روز مبعث گفت: بسیاری از مستشرقین و غرب شناسان که تاریخ دنیا را بررسی کرده‌اند رویداد بعثت رسول خدا را بزرگ‌ترین واقعه تاریخی بشر و نقطه عطفی برای تحول در ادامه حیات انسان‌ها بشمار آورده‌اند.

وی به رخدادهای تاریخ قبل از بعثت پیامبر پرداخت و افزود: پیش‌ازاین جنگ و خون‌ریزی- جهل نادانی و کینه و دشمنی- دوری از علم و دانش در میان اقوام مختلف شبه‌جزیره عربستان و بخش‌های عظیمی از جهان نهادینه‌شده بود اما بعثت پیامبر نقطه آغازی برای تلطیف شدن فضای حیات بشریت شد و پیامبر تلاش کرد با تأسی از کلام خدا مردم را به‌سوی عشق و عدالت اجتماعی و دوری از قتل وغارت اموال دیگران دعوت نماید.

این نماینده در این خصوص تصریح کرد: عرب بیابان گر جاهل در دوره پیش از نبوت حضرت محمد(ص) همواره دست به قتل غارت هم نوعان خود می‌زدند اما پیامبر آمد و با ارشادهای دینی خود گرد وغبار آن فضای خشنی که دو قوم عرب به خاطر شتر چندین سال باهم پیکار می‌کردند را از چهره آن‌ها زدود و ازاین‌پس بجای اینکه غارت گری نوعی افتخار محسوب می‌شد جای خود را به کسب علم و دانش و برابری و برادری داد.

وی با بیان اینکه به اعتقاد خود متفکران غربی پایه تمدن غرب از آموزه‌های تمدن ناب اسلامی الگو گرفته است خاطرنشان کرد: غربی‌ها اذعان دارند ما تمدن خود را بر پایه مؤلفه‌های اسلامی بنا کردیم و اگر تمدن اسلامی نبود پیشرفت‌های علمی امروز هم وجود نداشت و در اصل غرب جاهلیت، علم و دانش را از مسلمانان پس از دوره بعثت پیامبر آموختند.

عبادی جنگ احد در صدر اسلام را نمونه بارز الگوی اسلامی و دینی و ارمغان رسالت محمد مصطفی(ص) دانست و گفت: در جنگ احد همان افرادی که بر سر شتر 40 سال می‌جنگیدند وقتی در جنگ مجروح شدند با لبی تشنه آب را برای دیگر هم‌رزمان خود طلب می‌کردند. این موضوع نشان می‌دهد که مأموریت الهی رسول مکرم خدا تا چه میزان بر قلب‌های مسلمانان تأثیرگذار بوده است و موجبات برادری و رفع اختلافات را فراهم کرده است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مبعث حاوی انبوهی از مکارم اخلاقی – انسان‌دوستی است و جامعه‌ای که همواره در پی جنگ و غارت بود را یا یک جامعه ایثارگر و جانباز درراه هم نوع تبدیل نمود. لذا باید گفت اگر امروز مسلمانان جهان به قرآن عمل کنند قطعاً شکست‌ناپذیر خواهند بود چراکه مشکل کنونی بشر امروز عدم عمل به دستورات قرآن و پیامبر است.

عبادی با انتقاد از عملکرد برخی از دول مرتجع منطقه و بیگانگی آن‌ها با سیره الهی و بعثت افزود: مشکل امروز برخی از دولت‌ها در منطقه که موجب گرفتاری ملت‌ها هم شده این است که بجای تمسک از کلام وحی و فرمان‌های رسول خدا به ترامپ و نتانیاهو متوسل شده اند و کشورهایی همچون عربستان سعودی این مسئله را شرک نمی دانند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها