عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین

محمد(ص) قفل از اندیشه بشر گشود/ اخلاق‌مداری، پیام روشن رسول خدا برای نجات انسان

عضو فراکسیون روحانیون مجلس مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما را بازخوانی تعالیم و آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) و توجه به پیام‌های آشکار بعث دانست و گفت: رسول خدا با دعوت بشر به تفکر و خرد قفل از اندیشه او گشود.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۰۸
محمد(ص) قفل از اندیشه بشر گشود/ اخلاق‌مداری، پیام روشن رسول خدا برای نجات انسان

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مبعث پیامبر را مهم‌ترین نقطه روشن در زندگی بشریت خواند و اظهار داشت: مبعث برانگیختگی بنده خوب خدا برای ترویج و تعلیم آموزه‌های اخلاقی برای نوع بشر است و پیامبر در این روز با روشنایی وحی و آیات قرآنی آمد تا مکارم را بین انسان‌ها توسعه دهد تا این تن از زندان تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی یابد.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین هدف از مبعوث نمودن حضرت محمد(ص) به نبوت از جانب خدا رهنمون ساختن ملت‌ها به سعادت ابدی است، افزود: پیامبر اسلام با منطق وحی و کلام خدا همه مردم را به بندگی خدا و اطاعت از او دعوت کرد و با آیات معنادار و سرشار از مفاهیمی حق‌طلبانه و خداشناسانه دل‌ها را برای پیروی از دین مبین اسلام به تسخیر خود درآورد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام با عطوفت و تفهیم رحمت و رحمانیت الهی به مردم آن‌ها را به خردورزی و دوری از خرافه رهنمون ساخت تصریح کرد: درواقع پیامبر در روزگاری که شبه‌جزیره عربستان کانون عصبیت‌های کورکورانه و جاهلیت شده بود را با دعوت مردم به اندیشه ورزی قفل از تفکر و اندیشه آن‌ها گشود و امت خود را به‌سوی الگوهای کریمانه پروردگار هدایت کرد.

سلیمی با نگاهی به 23 سال مأموریت و رسالت محمد مصطفی (ص) باهدف بیداری مردم از جهل و نادانی، خاطرنشان کرد: پیامبر برای ارسال پیام خود هیچ‌گاه یکجانشین نبود و حتی برای انجام مأموریتش فرسنگ‌ها طی طریق می‌کرد تا از نزدیک مردمان را ملاقات و آن‌ها رابه خدا شانسی و شناخت خویشتن آموزش می‌داد و هرگز منتظر نمی‌ماند تا مردم به سراغ او بروند.

وی دراین‌باره افزود: حتی ایشان برای دستگیری از فقرا و تهیدستان به دورترین نقاط سفر می‌کرد و اجازه نمی‌داد کسی احساس نیازش را مطالبه کند و همواره در دستگیری از محرومین پیش‌قدم بود به همین دلیل است که آخرین پیامبر خدا را پیامبر مهربانی و پیامبر رحمت می‌دانیم. این مسئله یک پیام روشن برای امروز ما انسان‌ها است به این معنی که نجات جان انسان‌ها در نزد خدای متعال تا چه میزان حائز اهمیت است که بهترین مخلوق خود را به این امر مهم مامور می‌کند. ما باید برای پیشرفت جامعه در ابعاد انسانی و رهایی فقرا از بند محرومیت به سهم خود باهمتی بلند وعظمی راسخ مطابق با تعالیم پیامبر در قبال هم نوعان خود مسئول باشیم.

این نماینده مجلس بها دادن به علم و دانش از سوی رسول اکرم را یکی دیگر از شاخصه‌های معرفتی ایشان بشمار آورد و ابراز داشت: امروز ما باید با توجه به رشد علم و فناوری و افزایش سطح آگاهی بشر فنّاوری را در خدمت شناخت و درک صحیح دین خدا و پیامبر او قرار دهیم و پیام بعثت را که اخلاق‌مداری و دستگیری از مردم است را در جامعه تسری بخشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات همسایگان و بستگان ما روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود و به‌موازات آن این مسایل مردم را از هم دور کرده است تنها می‌توان گفت چنین فضایی تنها یک خلأ را احساس می‌کند و آن بازگشت به‌سوی آموزه‌های دینی والهی و بازخوانی مجدد مکارمی است که پیامبر رحمت از گذشته تا امروز به انسان آموخته و خود نیز به آن عمل کرده است.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: پیام مبعث دوری بشر از پیروی هوای نفس و اجتناب از غرور و تکبر است چراکه خودرایی بین افراد دیوار کشیده و باعث سستی روابط انسانی و محبت به هم نوعان می‌شود. گرچه همچنان ما در شرایط سخت در میدان حاضرشده و سهم خود در دستگیری به نیازمندان را نشان می‌دهیم اما بشر امروز بیش از گذشته نیازمند توجه مادی و معنوی به همدیگر است و کاهش فاصله‌ها بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی علاوه بر رفع مشکلات موجب مأیوس کردن دشمنان اسلام و ناکامی بدخواهان مسلمین عالم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها