شمار شهدای «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه از ابتدا (10فروردین) و همزمان با گرامیداشت روز زمین (30 مارس) تاکنون 34 تن از جمله 3 کودک و شمار زخمی ها نیز سه هزار و 79 نفر اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹۷
آمار شهدای راهپیمایی غزه 34 تن اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حال 106 تن از زخمی ها همچنان وخیم است.

روز پنجشنبه در چهاردهمین روز راهپیمایی بازگشت، دو جوان فلسطینی به نام عبدالله الشحری و محمد حجیله در شرق خان یونس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.

نوار غزه در هفته های اخیرا شاهد تجمع گسترده فلسطینیان در مرزهای شرقی و شرکت در راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» است.

مردم غزه جمعه دو هفته پیش (10 فروردین) تظاهراتی را با عنوان راهپیمایی بزرگ بازگشت به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین فلسطین» (30 مارس) آغاز کردند که ارتش رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشید. نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی در نخستین جمعه 17 تن را شهید و بیش از هزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.

«روز زمین فلسطین» به نماد مقاومت فلسطینیان برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 (10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

فلسطینی‌ها همه ساله در روز 30 مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها