رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت و سفرای کشورهای اسلامی:

ادعای پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی نشانه عجز است

شیخ‌الاسلام در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

بزرگترین حادثه در تاریخ جهان اسلام چه بود؟/ دو پیام مهم رسول خدا

مشاور پیشین وزیر امور خارجه مبعث پیامبر اسلام را بزرگترین حادثه در تاریخ جهان اسلام خواند و گفت: امروز بیش از هر چیز بشر نیازمند یک حکومت جهانی الهی با مؤلفه‌های صلح و دوستی است و به هین دلیل خاتم انبیا به هدایت و راهنمایی دائمی انسان‌ها برانگیخته شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۵۸
بزرگترین حادثه در تاریخ جهان اسلام چه بود؟/ دو پیام مهم رسول خدا

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در خصوص مبعث پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و اهمیت این روز اظهار داشت: خداوند عالم در این شب آخرین برنامه‌های خود برای هدایت بشر در دین و زندگی انسان را تکوین نمود و با آغاز رسالت و نبوت خاتم انبیا در این روز مقرر شد تا از سوی پیامبر اعظم پیام و فرمان خدا بتدریج به امت ابلاغ شود.

وی فلسفه وجودی جهان قبل از بعثت و بعد از بعثت را متفاوت دانست و افزود: با توجه به اینکه از این روزبه بعد آموزه‌های خدا توسط پیامبرش حضرت محمد به مردم منتقل و آموزش داده می‌شود لذا انسان با چشم‌اندازی روشن و برنامه‌ای جامع‌تر می‌تواند پس از بعث رسول خدا به اهداف کلی خالق هستی در زمین دست یابدو در همین راستا بود که خداوند آخرین معجزه اسلام یعنی قرآن مجید به‌عنوان جامع‌ترین منبع راهنمایی و هدایت را به‌تدریج به حضرت محمد(ص) نازل کرد و ایشان را به‌عنوان خاتم انبیا برگزید تا بشریت از این طریق ماهیت وجودی ،مادی و معنوی خود را به کمال رساند.

این فعال سیاسی یکی دیگر از مهم‌ترین مأموریت‌های رسول اکرم از جانب خدا را تشکیل یک حکومت مردمی و اسلامی بشمار آورد و تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز بشر نیازمند یک حکومت جهانی الهی با مؤلفه‌های «صلح و دوستی» است اما متأسفانه برخی ملت‌ها به خاطر فاصله گرفتن از آموزه‌های الهی، گرفتار مصائب متعددی همچون جنگ و خونریزی و نفاق شده‌اند. به هین دلیل محمد(ص) در 27 رجب سال چهلم عام‌الفیل در سن چهل‌سالگی به هدایت و راهنمایی دائمی انسان‌ها برانگیخته شد تا تأسیس یک حکومت مبتنی بر صلح و دوستی بین اقوام و ملت‌ها در قرن های متمادی نهادینه شود.

شیخ‌الاسلام در ادامه بابیان اینکه تکامل انسان و استقرار صلح پایدار جز مهم و تأکید شده آیات شریفه قرآن مجید است، خاطرنشان کرد: در تمام دوران بعثت، مهم‌ترین ابزار رسول خدا در برابر دشمنان خدا و اسلام، آیات قرآن بوده و با تکیه‌بر همین آیات منافقان و مشرکان را در برابر دعوت اسلام خلع سلاح می‌کرد. چنانچه امروز هم منطق ما بر احکام اسلامی و قرآنی استوار باشد می‌توانیم همچنان دشمن را همچون گذشته از ابتدای انقلاب تا امروز ناکام گردانیم.

وی گفت: یکی از محوری‌ترین ویژگی‌های اسلام، جهانی و جاودانه بودن آن است. پیام بعثت پیامبر و ظهور دین اسلام نه ‌تنها مردم عربستان، که تمام مردمان کره خاکی را در مسیر رشد و تکامل قرار داده تا ما با تشکیل حکومتی اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) گامی مهم در جهت امت واحده برداریم .

شیخ‌الاسلام افزود: شکل گیری امت واحده مسلمین و وحدت بین مسلمانان جهان، آرمانی بود که امام(ره) بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از فرمان‌های خدا و رسولش دنبال می نمودند که تا زمان حیات ایشان مصادیق فراوانی از آن محقق شد و امروز هم در دوران ولایت مقام معظم رهبری سیاست اسلامی وحدت و انسجام مسلمانان جهان تا ظهور مهدی موعود دنبال می‌شود و این همان مکتبی بود که در روز مبعث نبی مکرم اسلام پایه‌گذاری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها