پیامبر اکرم درحالی سال 53 قبل از هجرت دیده به جهان گشود که تقریبا 6 قرن از ظهور حضرت عیسی گذشته بود. از این رو بشریت سالها فرستاده‌ای از جانب پروردگار به خود ندیده بود و همین امر باعث بروز ظلم و ستم بسیار شده بود.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۲۱
زندگی گوهربار پیامبر از تولد تا بعثت در یک نگاه + تصویر

اگرچه چند ماه قبل از تولد حضرت محمد(ص) پدر بزرگوارش به رحمت خدا رفته بود؛ اما دامن پرمهر «آمنه» مادرش، تا شش سالگی محلی بود برای پرورش و رشد وی در عالی‌ترین کیفیت؛ تا اینکه در سال 47 قبل از میلادی «آمنه» نیز دیده از جهان فروبست و پدر بزرگ پیامبر اکرم؛ عبدالمطلب سرپرستی وی را برعهده گرفت.
دورانی که پیامبر اکرم با پدربزرگ خود سپری کرد، اگرچه کوتاه بود؛ اما در این دوره عبدالمطلب رموز زندگی به محمد آموخت تا وقتی در 8 سالگی محمد؛ عبدالمطلب به سوی پروردگار شتافت راهش را ابوطالب یعنی عموی پیامبر ادامه دهد.
ابوطالب در دورانی که سرپرستی حضرت محمد را برعهده داشت در واقع بزرگترین حامی وی در مقابل ستمگران و کافران بود. در این دوره پیامبر اکرم سفرهای بسیاری همراه با عمویش برای تجارت داشت که در یکی از آنها یعنی سال 45 قبل از هجرت «بحیرا» راهبی مسیحی در محلی به نام «بصری» نشانه‌های پیامبری را محمد (ص) دید و به ابوطالب توصیه کرد؛ محمد را از گزند یهودیان دور نگهداشته و وی را در مقابل نیات شوم آن گروه محافظت کند.
سال 33 قبل از هجرت بود که پیامبر در دوران نوجوانی با تعداد دیگری از جوانان برای بازپس گرفتن حق مظلومان از ستمگران پیمانی معروف به « حلف الفضول» بست تا به این ترتیب مقابله با ستمگران را به صورت آشکارا و هدفمند ادامه دهد.
مبارزات محمد (ص) با ظلم و ستم ادامه داشت تا 15سال قبل از هجرت که پیامبر با خدیجه دختر «خویلد» یکی از ثروتمندان عرب آشنا شد. در این تاریخ حضرت محمد با وی ازدواج کرد تا روندی تازه در مبارزه با ستمگران را آغاز کند.
پیامبر اکرم در سال‌های نزدیک به بعثت خود کمتر در میان مردم بود و تقریبا سالانه یک ماه در کوهی به نام «حراء» با پروردگار خود راز و نیاز می‌کرد، تا اینکه بالاخره در این سال یعنی 13 سال قبل از هجرت (610 میلادی) جبرئیل فرستاده پرودگار رسالت پیامبر را به وی ابلاغ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها