تهران آکنده است از مشکلات مالی و برنامه‌های عقب‌مانده. به همین دلیل اگر اداره این کلانشهر به فردی به‌روز، پویا و توانمند که دلش با تهران و تهرانی‌ها باشد سپرده نشود، آسیب‌های متعددی به شهر و شهروندان وارد خواهد شد. همچنین با وجود مسائل عدیده پیش روی کلانشهر تهران، روی زمین ماندن کارها در این شهر حتی برای یک روز هم به صلاح نیست و هیچ‌کس نباید شهروندان را به خاطر تصمیم‌گیری برای ماندن یا رفتن یک مدیر معطل کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۹۸
تهران در برزخ!

بنابراین مدیریت شهری پایتخت آنقدر حساس هست که تاخیر در تصمیمگیریهای بزرگ مربوط به آن اصلا جایز نباشد. اما با وجود این، شورای شهر تهران روز گذشته بعد از گذشت حدود چهار هفته از ابلاغ استعفای شهردار این شهر برای بررسی این استعفا تشکیل جلسه داد و با تصمیم آقای نجفی مخالفت کرد. این در حالی است که ایشان از همان روزی که استعفا داد، همواره تاکید کرده بیماری جدیدی به بیماریهای قبلیاش اضافه شده و با وجود مشکلات جسمی و صعبالعلاج بودن این بیماریها و طویل بودن مدت درمان آنها، توانایی اداره این کلانشهر را ندارد و معلوم نیست آیا قرار است مخالفت شورا با این تصمیم، توانایی جسمی را به آقای شهردار برگرداند یا ساکنان تهران همچنان باید شاهد کشمکشهای بین شهرداری و شورا بر سر موضوع استعفا باشند؟

این کشمکشها در حالی رخ میدهد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امور شهری، مشکلات تهران تعارفبردار نیست و کش دادن بیش از حد این موضوع فقط باعث سردرگمی شهروندان خواهد شد. بنابراین لازم است اعضای شورای شهر هرچه سریعتر به تصمیمی قاطع در این زمینه برسند و مساله را حل کنند. یعنی یا با آقای نجفی به توافق برسند و او را متقاعد کنند که به وظایف خود عمل کند و دیگر موضوع استعفا را پیش نکشد یا با توجه به مشکلات جسمی آقای نجفی، اعضای شورای شهر هرچه زودتر برای قبول استعفا و انتخاب شهردار جدید اقدام کنند.

تعیین تکلیف این موضوع، نهتنها باعث میشود ساکنان کلانشهر تهران هرچه زودتر از سرگردانی رهایی یابند، بلکه سبب خواهد شد صلابت اعضای شورای شهر در امر تصمیمگیری نیز ثابت شود. اما هرچه این موضوع دیرتر به نتیجه برسد و تهران بیشتر در سایه ابهام ناشی از تعلل اعضای شورای شهر
فرو برود، قاطعیت اعضای این شورا نیز بیشتر زیر سوال خواهد رفت و ممکن است این شائبه به وجود آید که اعضای شورای شهر تهران به تصمیمگیری درباره یک موضوع ساده نیز قادر نیستند. چراکه انتخاب فردی شایسته برای اداره شهر تهران با این که کاری دشوار و حساس است، اما به این پیچیدگیها هم نیست و با وجود مدیران توانمند موجود در کشور، اعضای شورای شهر تهران نباید احساس کنند که در صورت کنار گذاشتن آقای نجفی با قحطالرجال مواجه خواهند شد.

حمیدرضا کاظمی

نایبرئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها