مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به جبران ساعت درسی و تعطیل های ناشی از سرما و آلودگی هوای فصل زمستان، اعلام کرد که مدت آموزش دوره ابتدایی در سال تحصیلی دستکم 925 ساعت است و بر این اساس باید فعالیت های آموزشی مدارس این مقطع تا 13 خرداد 97 ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۲۷
مدارس ابتدایی تهران تا 13خرداد دایر است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عباسعلی باقری با اشاره به برنامه درس ملی مصوب 20 شهریور 91 شورای عالی آموزش و پرورش در اجرای بند 2/13 این آیین نامه مبنی بر صیانت از برنامه درسی اظهار کرد: به منظور اجرای ساعت های آموزشی در دوره ابتدایی و به سبب شرایط ویژه شهر تهران و تعطیلات پیش آمده ناشی از ورود آلاینده ها و برودت هوا، فعالیت های آموزشی مدارس دوره ابتدایی دستکم تا 13 خرداد برقرار است.
وی گفت: برای جبران ساعات درسی و بر اساس مصوبات شورای معاونین و شورای مدیران مناطق، با توجه به بند 1/13 برنامه درس ملی، زمان آموزش در دوره ابتدایی حداقل 925 ساعت در طول سال تحصیل است.
باقری تاکید کرد: براین اساس تمامی فعالیت های آموزشی مدارس دوره ابتدایی حداقل تا 13خردادماه دایر بوده و باید نسبت به ارائه محتوای آموزشی کتاب های درسی اقدام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، فعالیت پایه های اول تا پنجم ابتدایی را تا نهم خردادماه اعلام کرد و افزود: مدارس ابتدایی باید نسبت به ارائه برنامه‌های آموزشی و درسی و تعمیق فعالیت های یادگیری تا این زمان اقدام و از این تاریخ به بعد نیز نسبت به برگزاری برنامه جشن یادگیری و برنامه ریزی سال تحصیلی آینده برنامه ریزی کنند.
وی گفت: با استناد به مصوبه هشتصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 22فروردین ماه91 با موضوع اجرای آزمون هماهنگ منطقه ای در پایه ششم، لازم است همچون سال های گذشته به نحوی برنامه‌ریزی شود که در پایه ششم ابتدایی از پنجم تا 13 خردادماه نسبت به تدوین برنامه آزمون هماهنگ منطقه ای نوبت دوم اقدامات لازم صورت گیرد.
باقری تاکید کرد:دانش آموزان پایه ششم ابتدایی باید با حضور در کلاس درس، از آموزش‌های لازم اعم از برنامه‌های درسی و تعمیق آموخته ها،تکرار و تمرین، رفع اشکال و .... استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه دانش آموزان پایه ششم تعطیلی ساعتی نخواهند داشت، افزود:این دانش آموزان باید در روزهای آزمون از ساعت 10 تا 12 در آزمون دروس (ترجیحا در فضای کلاس) شرکت کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش آمده، مدیران مدارس باید در راستای اختیارات و شرح وظایف شورای مدرسه مندرج در بند (ب ماده 10 و ماده 96) آیین نامه اجرایی مدارس، نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کرده و در فرصت مناسب برای جبران کمبود ساعت های آموزشی به علت این تعطیلی ها تصمیم گیری و اقدام لازم را انجام دهند.
باقری با اشاره به جبران کسری ساعات آموزشی گفت: با توجه به متفاوت بودن شرایط مدارس ابتدایی و پایه های تحصیلی این دوره، فعالیت هایی از قبیل افزودن ساعات آموزشی مدرسه با تشکیل کلاس ها قبل از شروع و بعد از پایان ساعت رسمی آموزشی مدرسه، تشکیل کلاس ها در روزهای پنجشنبه در صورت فراهم بودن شرایط لازم به ویژه برای مدارس 2شیفت، استفاده از فرصت‌های یادگیری بیشتر برای دانش آموزان از قبیل؛ یادگیری شامل آموزش معکوس، ارائه پروژه های آموزشی و علمی؛ آموزش های جبرانی و تقویتی در سایت و فضای مجازی مدارس و مناطق پیشنهاد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران افزود: در برنامه‌ها و فعالیت‌های جبرانی کسری ساعت آموزشی که به تصویب شورای مدرسه می‌رسد؛ دریافت رضایت از اولیا برای حضور دانش آموزان در خارج از ساعات درسی مدرسه و در روزهای پنجشنبه مطابق با ماده 10 (بند ب-18) آیین‌نامه اجرایی و ماده 6 مصوبه 583 شورای عالی آموزش و پرورش و هماهنگی در خصوص سرویس ایاب و ذهاب الزامی است.
وی اظهار کرد:شورای مدرسه می‌تواند برای اجرای مطلوب پیشنهادهای مطرح شده، از راهکارهای تشویقی استفاده کند.
باقری تاکید کرد:اخذ هرگونه وجه از اولیای دانش آموزان برای برگزاری فعالیت ها و کلاس های جبرانی ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها