مصادف با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)؛

چراغ خانه های آسمان لیان روشن شد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع انفجار شدید در یک مجتمع مسکونی در میدان ساحل خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه چهار نفر دچار مصدومیت شدند، وسایل منزل، شیشه‌ها، در و پنجره‌ها به بیرون پرتاب و بخش زیادی از دیوارهای شمالی و جنوبی تخریب شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۴۲
انفجار شدید مجتمع مسکونی در میدان ساحل تهران

به گزارش جام جم آنلاین، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر انفجار و حریق در یک مجتمع مسکونی در میدان ساحل درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 13:14 امروز یک مورد آتش‌سوزی و انفجار در یک مجتمع مسکونی در میدان ساحل، خیابان جوزانی به سامانه 125 اعلام شد و با توجه به حساسیتی که حوادث در اماکن تجمعی و مجتمع‌های مسکونی ایجاد می‌کند، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران به سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی را همراه با خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه رسیدند، ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک مجتمع مسکونی چهار طبقه 36 واحدی که ظاهراً سه بلوک کنار هم داشت، انفجار شدیدی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند شعله آتش از قسمت شمالی و جنوبی دیوارها به بیرون می‌زد و در حال سرایت به سایر طبقات بود، شدت انفجار به حدی بود که دیوارهای شمالی و جنوبی همان واحد و دیوارهای میانی دو واحد کناری تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: در واقع سه واحد 120 متری بر اثر این انفجار تخریب شده بودند، وسایل منزل، شیشه‌ها، در و پنجره‌ها به بیرون پرتاب و بخش زیادی از دیوارهای شمالی و جنوبی به دو معبر شمالی و جنوبی ریخته شده بود همچنین دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام.وی.ام نیز خساراتی دیده بودند.

وی افزود: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند دو واحد از سه واحدِ تخریب شده شعله‌ور بود و مرد و زن جوانی در محاصره شعله‌های آتش قرار گرفته بودند که آتش‌نشانان در نخستین اقدام این دو نفر را که دچار سوختگی شده بودند از میان شعله‌های آتش خارج کرده و آنها را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه بر این حادثه پسر جوان و مردی میانسال به علت ریختن شیشه‌ها و بیرون ریختن لوازم منزل در خیابان مقابل دچار جراحت شده بودند، متذکر شد: آتش‌نشانان این دو نفر را نیز تحویل عوامل اورژانس دادند همچنین طی این حادثه در طبقات بالایی مجتمع دودگرفتگی به وقوع پیوسته که آتش‌نشانان حدود 10 نفر از افرادی را که میان دود غلیظ محبوس شده بودند، نجات داده و به محل امن انتقال دادند.

ملکی یادآور شد: طی بررسی‌های صورت گرفته تا به این لحظه مشخص شد نشت گاز شهری باعث بروز این انفجار شده است، هم‌اکنون آتش خاموش شده و آتش‌نشانان در حال ایمن‌سازی محل حادثه و بررسی‌های بیشتر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها