مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۳۵
ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۳ فروردین ماه) در مناطقی از خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان غبارآلود است و در برخی ساعات به سبب وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در مناطق جنوبی کشور در استان‌های خوزستان و بوشهر نیز افزایش ابر، وزش باد و احتمال رعد و برق قابل پیش‌بینی است. در سایر مناطق کشور جوی آرام را انتظار داریم.

وی افزود: از اواخر روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) با نزدیک شدن یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب، افزایش ابر و به‌تدریج بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. در روز چهارشنبه (۱۵ فروردین ماه) نیز سامانه بارشی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل، جنوب غرب و جنوب کشور، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، البرز غربی و به‌تدریج از بعدازظهر شرق سواحل، البرز مرکزی و شرقی را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد. در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان دیده می‌شود.

وظیفه ادامه داد: از بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۵ فروردین ماه) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق وجود دارد. همچنین با شمالی شدن جریانات، دریای خزر در روز چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. روز پنج‌شنبه نیز در جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز، البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و غرب کرمان بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد که طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۴ و ۱۵ فروردین ماه) با نفوذ جریانات شمالی در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر، کاهش دما حدود شش تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود. خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز تا سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت در دو روز آینده نیز گفت: روز سه‌شنبه (۱۵ فروردین ماه) آسمان پایتخت صاف گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای هوا در این روز ۲۵ درجه سانتیگراد و حداقل آن ۱۳ درجه سانتیگراد است. روز چهارشنبه (۱۶ فروردین ماه) نیز آسمان تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعدازظهر ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۳ درجه سانتیگراد و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها