روزنامه الشرق قطر در مطلبی با عنوان «سیاست جدید عربستان در300 کلمه» به سیاست گفت وگوی عربستان با انصارالله یمن و اظهارات اخیر ولیعهد این کشور درباره باقی ماندن بشار اسد در راس قدرت سوریه واکنش نشان داد و نوشت: شاید عربستان به زودی ایران را متحد و دوست خود معرفی کند.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۶۸
سیاست جدید عربستان در 300 کلمه

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در این گزارش آمده است ؛ پس از انتشار فتواهای جدید از سوی رهبران جدید عربستان درباره عبایه سیاه زنان، پادشاهی سعودی قصد دارد لباس سیاه سیاست را در آورده و یک لباس چند رنگ جدید که پر از تناقض است بر تن سیاست خود بپوشاند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اتهامات عربستان به ارتباط انصارالله یمن با جمهوری اسلامی ایران ، می نویسد؛ اکنون عربستان از حل سیاسی بحران صحبت می کند. رهبران عربستان می گویند قصد دارند جنگ یمن که هزاران کشته و زخمی از افراد غیر نظامی بر جای گذاشته است را با یک راه سیاسی حل کنند و این در حالی است که ائتلاف عربی در ابتدای جنگ مدعی بود قادر به نابود کردن حوثی ها (انصارالله) تنها در چند ساعت است.

الشرق می افزاید ؛ در حالیکه در مرز با یمن جنگ شدیدی در جریان است و بسیاری از جوانان پادشاهی کشته می شوند اما عربستان قصد دارد این وضعیت را از راه سیاسی حل کند.

در ادامه این مطلب به سخنان اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفت و گو با مجله تایم اشاره شده است. وی در این گفت وگو اعلام کرد که با ماندن بشار اسد در راس قدرت سوریه مخالف نیست.

الشرق می نویسد ؛ جملاتی مانند ؛ اسد می رود ، اسد خواهد رفت ، الان وقت رفتن اسد است سخنانی بود که شب و روز از زبان عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان تکرار می شد اما روز 31 مارس ساعاتی قبل از نوشتن این گزارش ولیعهد عربستان اعلام کرد اسد از قدرت کنار نخواهد رفت و این در حالی است که نیم میلیون کشته و بیش از 10 میلیون پناهنده در سوریه بر جای مانده است، خانه ها بر سر مردم خراب شد و هزاران نفر در دریا جان باختند.

روزنامه قطری می نویسد؛ به نظر می رسد عربستان در این دو مورد سیاست جدیدی اتخاذ کرده است، معلوم نیست شاید به زودی عربستان اعلام کند که ایران دوست و متحد ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها